چهارمین همایش ملی «مدیریت آلودگی هوا و صدا»

به همت دانشگاه شریف برگزار می‌شود

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر وحید حسینی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر همایش با اشاره به برگزاری موفق سه دوره‌ گذشته توسط دانشگاه صنعتی شریف گفت: آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه‌های پیشرو دنیا، باید بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری کرده و به تولید محتوای علمی در این زمینه بپردازد. از این رو همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه‌ریزی شده و برای چهارمین سال پیاپی اجرا می‌شود.

وی افزود: همایش چهارم در حالی برگزار می‌شود که آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلان‌شهرهای ما است و نبود ابزارهای مناسب علمی و تحلیل‌های فیزیکی و شیمیایی یکی از مهمترین نواقص مدیریت شهری در مبارزه با پدیده آلودگی هوا است.

حسینی در ادامه از حضور کارشناسان مطرح بین‌المللی در این همایش خبر داد و اظهار کرد: چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور کارشناسان و متخصصان برجسته‌ بین‌المللی و همراه با ارائه سخنرانی‌های کلیدی و کارگاه‌های آموزشی توسط این متخصصین برگزار می‌شود.

وی افزود: دکتر جیمز شاور، دکتر امیر حکمی، دکتر آرمین سروشیان و دکتر غلامعلی هوشیاری‌پور از جمله متخصصان برجسته‌ بین المللی و فعال در حوزه آلودگی هوا هستند که در این همایش حضور خواهند داشت.

این استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: از دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان سخنران کلیدی در این همایش دعوت به‌ عمل آمده است.

حسینی گفت: چهارمین دوره‌ همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا توسط دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا جایگاهی برای عرضه دستاوردهای علمی است و امیدواریم این همایش بتواند جایگاهی باشد برای ارائه فعالیت‌های پژوهشی مرتبط و مورد نیاز در آلودگی هوا و صدا و زمینه را برای تبادل نظر کارشناسان برای جهت گیری در ارائه راهکارهای مبتنی بر اصول علمی آماده کند.

انتهای پیام

آلودگي صوتيآلودگی هوادانشگاه شريفمدیریت
نظرات (0)
افزودن نظر