چهارمین همایش ملی «مدیریت آلودگی هوا و صدا»

به همت دانشگاه شریف برگزار می‌شود

چهارمین همایش ملی «مدیریت آلودگی هوا و صدا»، 22 و 23 دی‌ماه امسال با شعار «رویکرد علمی، راهبرد بنیادین برای هوای پاک و سلامتی» و با حضور متخصصین برجسته‌ بین‌المللی‌ توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر وحید حسینی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر همایش با اشاره به برگزاری موفق سه دوره‌ گذشته توسط دانشگاه صنعتی شریف گفت: آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه‌های پیشرو دنیا، باید بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری کرده و به تولید محتوای علمی در این زمینه بپردازد. از این رو همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا برنامه‌ریزی شده و برای چهارمین سال پیاپی اجرا می‌شود.

وی افزود: همایش چهارم در حالی برگزار می‌شود که آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلان‌شهرهای ما است و نبود ابزارهای مناسب علمی و تحلیل‌های فیزیکی و شیمیایی یکی از مهمترین نواقص مدیریت شهری در مبارزه با پدیده آلودگی هوا است.

حسینی در ادامه از حضور کارشناسان مطرح بین‌المللی در این همایش خبر داد و اظهار کرد: چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور کارشناسان و متخصصان برجسته‌ بین‌المللی و همراه با ارائه سخنرانی‌های کلیدی و کارگاه‌های آموزشی توسط این متخصصین برگزار می‌شود.

وی افزود: دکتر جیمز شاور، دکتر امیر حکمی، دکتر آرمین سروشیان و دکتر غلامعلی هوشیاری‌پور از جمله متخصصان برجسته‌ بین المللی و فعال در حوزه آلودگی هوا هستند که در این همایش حضور خواهند داشت.

این استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: از دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان سخنران کلیدی در این همایش دعوت به‌ عمل آمده است.

حسینی گفت: چهارمین دوره‌ همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا توسط دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا جایگاهی برای عرضه دستاوردهای علمی است و امیدواریم این همایش بتواند جایگاهی باشد برای ارائه فعالیت‌های پژوهشی مرتبط و مورد نیاز در آلودگی هوا و صدا و زمینه را برای تبادل نظر کارشناسان برای جهت گیری در ارائه راهکارهای مبتنی بر اصول علمی آماده کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =