بدهی بیمه کشاورزان تا ۱۰ روز آینده پرداخت می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی:
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  مرتضی شهیدزاده عصر یکشنبه در نشست شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: سال گذشته نیز سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کلید واژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی است زیرا اگر در مسیر تولید مشکلی ایجاد شود، بیمه پشتیبان کشاورز خواهد بود.

وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی از سال 62 راه اندازی شد که در آن زمان گزینه های بیمه و تعداد محصولات نیز محدود و قرار بود گسترش یابد و در ادامه بانک کشاورزی به عنوان کارگزار بیمه مشخص شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: غیرشفاف بودن بودجه بیمه محصولات کشاورزی و حجم بالای کار و نقدینگی در این بخش نیازمند ایجاد واحد جدید برای بیمه محصولات کشاورزی است که بانک کشاورزی نیز در آن همکاری داشته باشد.

وی گفت: تاکنون 51 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را در بخش بیمه پرداخت کرده ایم.
شهیدزاده خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان بازار پسته و صادرکنندکان آمادگی داریم اما حمایت ما بستگی به فعالیت این مجموعه ها دارد.

وی کارهای زیربنایی بانک کشاورزی را با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ دانست و گفت: 750 هکتار گلخانه برای استان کرمان در سه فاز 250 هکتاری مصوب شده که تا یک ماه آینده اجرایی می شود و در کنار این با مشتریان خود شرط کرده ایم که باید شرکت بازرگانی برای صادرات این محصولات شکل گیرد که در دست شکل گیری است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در رابطه با پسته بخشی مربوط به تولید و روش تولید است که نشان می دهد در این بخش باید به سمت سامانه های متناسب با این تولید و روش های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی آمادگی دارد که تسهیلات لازم را در این زمینه واگذار کند.

وی موضوع دیگر در حوزه پسته را بازار عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی بازار تعیین کننده چگونگی تولید است و با توجه به اقدامات رقبا باید تلاش کنیم میزان تولید در واحد سطح افزایش و میزان مصرف انرژی کاهش یابد.

شهیدزاده بر تشکیل ستادی از نیروهای متخصص در حوزه پسته تاکید کرد و گفت: این ستاد می تواند از واحدها و سازمان های دیگر کمک بگیرد تا مشکلات پسته را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره باید خود را مسلط تر و مجهزتر کنیم تا از رقبای خود در حوزه های مختلف جلوتر حرکت کنیم.

همچنین استاندار کرمان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در لوح های جداگانه از مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به منظور هدایت های صورت گرفته در راستای اجرای طرح های ملی و استانی قدردانی کردند.

این نشست با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

منبع:ایرنا

10 روزآیندهبدهیبیمهکشاورزان
نظرات (0)
افزودن نظر