بدهی بیمه کشاورزان تا ۱۰ روز آینده پرداخت می شود

مدیرعامل بانک کشاورزی:

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال جاری سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان مصوب شده که تا 10 روز آینده کل بدهی دولت به کشاورزان بابت بدهی بیمه پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  مرتضی شهیدزاده عصر یکشنبه در نشست شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان افزود: سال گذشته نیز سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی بیمه کشاورزان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کلید واژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی است زیرا اگر در مسیر تولید مشکلی ایجاد شود، بیمه پشتیبان کشاورز خواهد بود.

وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی از سال 62 راه اندازی شد که در آن زمان گزینه های بیمه و تعداد محصولات نیز محدود و قرار بود گسترش یابد و در ادامه بانک کشاورزی به عنوان کارگزار بیمه مشخص شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد: غیرشفاف بودن بودجه بیمه محصولات کشاورزی و حجم بالای کار و نقدینگی در این بخش نیازمند ایجاد واحد جدید برای بیمه محصولات کشاورزی است که بانک کشاورزی نیز در آن همکاری داشته باشد.

وی گفت: تاکنون 51 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را در بخش بیمه پرداخت کرده ایم.
شهیدزاده خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان بازار پسته و صادرکنندکان آمادگی داریم اما حمایت ما بستگی به فعالیت این مجموعه ها دارد.

وی کارهای زیربنایی بانک کشاورزی را با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ دانست و گفت: 750 هکتار گلخانه برای استان کرمان در سه فاز 250 هکتاری مصوب شده که تا یک ماه آینده اجرایی می شود و در کنار این با مشتریان خود شرط کرده ایم که باید شرکت بازرگانی برای صادرات این محصولات شکل گیرد که در دست شکل گیری است.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در رابطه با پسته بخشی مربوط به تولید و روش تولید است که نشان می دهد در این بخش باید به سمت سامانه های متناسب با این تولید و روش های نوین در این حوزه حرکت کنیم.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی آمادگی دارد که تسهیلات لازم را در این زمینه واگذار کند.

وی موضوع دیگر در حوزه پسته را بازار عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی بازار تعیین کننده چگونگی تولید است و با توجه به اقدامات رقبا باید تلاش کنیم میزان تولید در واحد سطح افزایش و میزان مصرف انرژی کاهش یابد.

شهیدزاده بر تشکیل ستادی از نیروهای متخصص در حوزه پسته تاکید کرد و گفت: این ستاد می تواند از واحدها و سازمان های دیگر کمک بگیرد تا مشکلات پسته را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره باید خود را مسلط تر و مجهزتر کنیم تا از رقبای خود در حوزه های مختلف جلوتر حرکت کنیم.

همچنین استاندار کرمان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در لوح های جداگانه از مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به منظور هدایت های صورت گرفته در راستای اجرای طرح های ملی و استانی قدردانی کردند.

این نشست با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =