لزوم نظارت بانک مرکزی بر ساز و کار فین تک ها

رییس اسبق بانک مرکزی عنوان کرد؛

 طهماسب مظاهری در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک، درباره راه حل جلوگیری از ریسک سرمایه گذاری های خرد همانند فین تک ها گفت: اصلا نمی توان  برای حل بغرنج یک نظام اقتصادی و مشکلاتش تنها یک نسخه پیچید که بتواند  کلیه مشکلات آن را حل کند .
وی افزود: فین تک ها در حد خود با رعایت ضوابط و استانداردهای لازم، در مقیاس قابل قبول می توانند نقش خود را داشته باشند و با رعایت استانداردهایی که منجر به  به نظام خروج سرمایه و بالا بردن ریسک های ارزی نشود.
رییس اسبق بانک مرکزی با تاکید بر لزوم نظارت بانک مرکزی بر ساز و کار فین تک ها عنوان کرد: با رعایت استانداردها و نظارت و قرار دادن حد و حدود توسط بانک مرکزی که البته باید با واقع بینی آنها را به رسمیت بشناسد ، مشکلات آنها باید حل شود.
وی افزود: اگر بانک مرکزی آنها را نفی و یا رها کند عین اتفاقی که در مورد موسسات غیرمتشکل پولی افتاد برای آنها نیز خواهد افتاد و این موسسات سرمایه گذاری به صورت غیر منضبط و غیر متشکل فعالیت کرده  وحتما عده ای را نیز به دام خواهند انداخت  وخسارت هایی را متوجه مملکت می کنند.
مظاهری ادامه داد: بنابراین بانک مرکزی نباید آنها را نفی کند، در عین حال نیز باید برای آن ها ضابطه و نظام نظارتی بگذارد وبه هرکدام در حد ظرفیتشان اجازه فعالیت دهد تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند .

 

بانک مرکزيفناوری اطلاعاتفین تک
نظرات (0)
افزودن نظر