لزوم نظارت بانک مرکزی بر ساز و کار فین تک ها

رییس اسبق بانک مرکزی عنوان کرد؛

رییس اسبق بانک مرکزی با تاکید بر لزوم نظارت بانک مرکزی بر ساز و کار فین تک ها گفت: بانک مرکزی با رعایت استانداردها و نظارت ،باید با واقع بینی آنها را به رسمیت بشناسد و مشکلات آنها را حل کند.

 طهماسب مظاهری در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک، درباره راه حل جلوگیری از ریسک سرمایه گذاری های خرد همانند فین تک ها گفت: اصلا نمی توان  برای حل بغرنج یک نظام اقتصادی و مشکلاتش تنها یک نسخه پیچید که بتواند  کلیه مشکلات آن را حل کند .
وی افزود: فین تک ها در حد خود با رعایت ضوابط و استانداردهای لازم، در مقیاس قابل قبول می توانند نقش خود را داشته باشند و با رعایت استانداردهایی که منجر به  به نظام خروج سرمایه و بالا بردن ریسک های ارزی نشود.
رییس اسبق بانک مرکزی با تاکید بر لزوم نظارت بانک مرکزی بر ساز و کار فین تک ها عنوان کرد: با رعایت استانداردها و نظارت و قرار دادن حد و حدود توسط بانک مرکزی که البته باید با واقع بینی آنها را به رسمیت بشناسد ، مشکلات آنها باید حل شود.
وی افزود: اگر بانک مرکزی آنها را نفی و یا رها کند عین اتفاقی که در مورد موسسات غیرمتشکل پولی افتاد برای آنها نیز خواهد افتاد و این موسسات سرمایه گذاری به صورت غیر منضبط و غیر متشکل فعالیت کرده  وحتما عده ای را نیز به دام خواهند انداخت  وخسارت هایی را متوجه مملکت می کنند.
مظاهری ادامه داد: بنابراین بانک مرکزی نباید آنها را نفی کند، در عین حال نیز باید برای آن ها ضابطه و نظام نظارتی بگذارد وبه هرکدام در حد ظرفیتشان اجازه فعالیت دهد تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند .

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42