همتی نگران صنعت بیمه است / چرا خوشکلام را برگزید

وی افزود: من از صنعت بیمه بی اطلاع نیستم و گزارشات مختلفی از تخلفات به من می رسد که نگران کننده است. / برای اینکه شرکتهای بیمه خوششان بیاید سطح توانگری را پایین می آورند که همه فکر کنند توانگر هستند، اینکه توانگری نیست!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصاد و دارائی در مراسم معارفه رییس کل بیمه مرکزی بر ضرورت تقویت نظارت در بیمه مرکزی تاکید کرد.

همتی با بیان اینکه خبرهایی مبنی بر فساد می شنوم که زیبنده صنعت بیمه نیست، گفت:بیمه مرکزی نباید مماشات کند از طرفی نباید در امور شرکتها دخالت کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه جای دنیا نظارت هوشمند است و می توانید گزارش هفتگی شاخص ها را استخراج کنید، گفت: معیارهای توانگری باید اصلاح شود شاخص ۱۰۰ برای توانگری مالی مطلوب نیست.

همتی ضمن انتقاد از وضعیت سطوح توانگری مالی در صنعت بیمه گفت:برای اینکه شرکتهای بیمه خوششان بیاید  سطح را پایین می آورند که همه فکر کنند توانگر  هستند، اینکه توانگری نیست!

وی با بیان اینکه سطوح توانگری باید به استانداردهای جهانی نزدیک شوند، تصریح کرد:نگذارید شرکتهای بیمه ناتوان و دچار نکول شوند

بیمه ایران را نابود کردید!

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی گفت:

بیست سال پیش خواستم بیمه ایران را خصوصی کنم ؛ اما نامه نگاری کردند و گفتند نگذارید همتی بیمه ایران را خصوصی کند؛ اما امروز که بیمه ایران دولتی مانده ، سهم بازارش به ۱۸ درصد کاهش یافته؛ شما نابودش کردید.

به گفته وی بسیاری نگذاشتند ساختار بیمه ایران را اصلاح کنیم ، اگر بیست سال پیش اصلاح کرده بودیم، بیمه ایران اینگونه نبود.

وزیر اقتصاد متذکر شد: شاید کاهش سهم بازار بیمه ایران به معنای کاهش انحصار باشد اما من اینگونه نگاه نمی کنم؛ چرا که وقتی کیک بزرگ می شود بیمه ایران نباید سهمش کاهش یابد.

وی تاکید کرد: دولتی ماندن بیمه ایران اشتباه استراتژیک بود.

در خواست جدی وزیر اقتصاد از بیمه‌گران

همتی در ادامه تاکید کرد: بیمه مرکزی باید از جنبه مماشات با شرکتهای بیمه خارج شود و جنبه های نظارتی را تقویت کند، به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی و مسئول صنعت بیمه در دولت چهاردهم ، خواهش می کنم مماشات نکنید.

وی افزود: من از صنعت بیمه بی اطلاع نیستم و گزارشات مختلفی از تخلفات به من می رسد که نگران کننده است.

وزیر اقتصاد در ادامه از تعدد شرکتهای بیمه انتقاد کرد و افزود:تعداد شرکتهای بیمه را اینقدر افزایش ندهید مگر ما ابزار نفع بردن یک عده ای هستیم.

وزیر اقتصاد در ادامه به دلیل انتخاب رییس کل جدید بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: اقای خسروشاهی، مدیر فنی و متخصصی هستند و دلیل انتخاب ایشان همین است در این راستا انتظار دارم به صنعت بیمه فنی نگاه کنند نه فردی و سیاسی.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −  39  =