حضور بزرگان فین تک دنیا در اجلاس دبی/ امارات به قطب پیشروی نوآوری تبدیل می شود

اولین اجلاس فین تکی دبی با حضور شرکت های بزرگی همچون ویزا، ریپل، فرانکلین تمپلتون و با موضوعات مختلف از جمله پرداخت دیجیتال، اهمیت سرمایه ‌گذاری سریع در خدمات بانکداری دیجیتال، وب‌ سایت‌ های تجارت الکترونیک و پرداخت ‌های غیرتماسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرکز مالی بین ‌المللی دبی (DIFC)، مرکز مالی پیشرو جهانی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا (MEASA)، اعلام کرده است که دومین دوره اجلاس فین‌ تک دبی بین ۶ تا ۷ می ۲۰۲۴ برگزار می ‌شود.

اولین نشست اجلاس فین تکی دبی تحت حمایت شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون اول حاکم دبی، معاون نخست وزیر، وزیر دارایی امارات و رئیس مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC)، با حضور چشمگیر 5300 ویزیتور از بیش از 90 کشور، با موفقیت چشمگیری به پایان رسید.

با حرکت مردم از روش‌ های پرداخت نقدی به سمت پرداخت دیجیتال، در افتتاحیه اجلاس فین ‌تکی دبی اهمیت سرمایه ‌گذاری سریع در خدمات بانکداری دیجیتال، وب‌ سایت‌ های تجارت الکترونیک و پرداخت ‌های غیر تماسی نشان داده شد.

همچنین ویزا، به عنوان اسپانسر ‌میزبان اجلاس، فاش کرد که از هر پنج مصرف ‌کننده مورد بررسی در امارات، چهار تاجر بر اساس روش ‌های پرداخت ارائه ‌شده تغییر روش می ‌دهند و بیشتر پرداخت ‌های دیجیتال را به پول نقد ترجیح می ‌دهند.

محمد آل بلوشی، مدیرعامل DIFC Innovation Hub در مورد موفقیت اجلاس افتتاحیه فین تک و برنامه های دومین دوره در سال آینده صحبت کرد.

آل بلوشی گفت: «شاهد موفقیت اجلاس فین‌ تکی دبی در تبدیل شدن به یک پلتفرم قدرتمند به جهت نمایش نوآوری، توسعه گفتگوی معنادار پیرامون مسائل و چالش ‌های پیش روی صنعت ما و ایجاد تعامل در آینده فین ‌تک بودیم و همه در اولین نشست آن صورت پذیرفت، باورنکردنی بود. ما نقطه عطف قابل توجهی را برای فین تک در منطقه رقم زده ایم، زیرا دبی به عنوان یک مرکز پیشرو برای نوآوری و همچنین کارآفرینی ظاهر می شود.»

وی افزود: «با سرعت بی ‌سابقه ‌ای که صنعت رشد می ‌کند، اجلاس فین ‌تکی دبی 2024 بستری ارزشمند برای رهبران و متخصصان صنعت فراهم می آورد تا گرد هم آیند، درباره فرصت ‌ها بحث کنند و طرحی را ترسیم کنند که به هدایت آینده مالی ادامه خواهد داد.»

اصلاح، سرمایه گذاری و تحول

در اجلاس فین ‌تکی دبی در سال 2023 بیش از 20 یادداشت تفاهم (MoUs) با رهبران مالی جهانی امضا شد. تنها در خلال این اجلاس، DIFC  12 تفاهم نامه با بنگاه های مالی و فناوری جهانی، از جمله بانک استاندارد چارترد، به منظور راه اندازی خدمات نگهداری دارایی های دیجیتال (مشروط به تایید مقررات) برای ارائه خدمات به مشتریان سازمانی در سطح جهان امضا کرد.

براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ارائه‌ دهنده راهکارهای ارز دیجیتال ریپل، با نشان دادن رشد و پتانسیل قابل توجه بخش فین ‌تک در منطقه، برنامه ‌های این شرکت را به جهت گسترش در منطقه اعلام کرد. ریپل با توجه به اینکه 20 درصد از مشتریانش مستقر در MENA هستند، قصد دارد از چارچوب نظارتی و اکوسیستم آینده نگر سیتی برای افتتاح اولین مرکز منطقه ای خود در دبی در DIFC استفاده کند.

جنی جانسون، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون نیز چشم اندازی را در مورد افزایش دسترسی به فناوری های هوشمندتر به اشتراک گذاشت.

جانسون گفت: «هوش مصنوعی نقش مهمی در تغییر پویای سبد سرمایه گذاری و بانکداری ایفا می کند و توانایی ارتقاء وظایفی مانند کارایی مالیات و ارائه سفارشی سازی به روش هایی را که بانک های سنتی هرگز نمی توانند به آن دست یابند را دارد.»

او همچنین دیدگاه امارات متحده عربی برای تنوع اقتصادی را مورد بحث قرار داد: «اصلاحات، سرمایه گذاری و دگرگونی بوده است. ما شاهد بوده ایم که اصلاحات به دو چیز رسیده است. اول اینکه باعث جذب سرمایه و استعداد انسانی شده است. دوم اصلاحات در مورد نیاز سرمایه برای مالکیت خارجی است. یکی از چیزهایی که من در موردش سپاسگزارم، تفکر نسلی آن است. در واقع در مورد این است که شما چگونه اقتصادها را متنوع می سازید تا اطمینان حاصل کنید که برای نسل های آینده نیز موفق عمل خواهید کرد.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://thefintechtimes.com/dubai-international-financial-centre-reveals-plans-for-second-edition-of-dubai-fintech-summit/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  57  =