افزایش تسهیلات قرض الحسنه

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

ایبنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران گفت: طی چند ماه اخیر نسبت تسهیلات قرض الحسنه به سپرده های قرض الحسنه افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شمس الدین حسینی  گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت سپرده های قرض الحسنه و اقبال مردم به این نیت خیرخواهانه در جهت تسهیلات قرض الحسنه و نیازهای اجتماعی بهره بگیریم، یک سلسله اقداماتی در نظام بانکی کشور از حدود 5/1 سال پیش آغاز شد.


وی یکی از برنامه های نظام بانکی را شکل گیری موسسات قرض الحسنه در دل بانکها اعلام کرد و گفت: در برنامه پنج توسعه یکی از محورهای تحول در نظام بانکی، نهادینه کردن نظام قرض الحسنه خواهد بود.
وی در بیان مسیر تشکیل نهاد قرض الحسنه گفت: تلاش ما بر این است که منابع و عملیات قرض الحسنه در دل نظام بانکی تا آنجا که امکان پذیر است، شفاف شود و تفکیک حسابها صورت گیرد که به میزان قابل توجهی اینکار صورت گرفته است.
حسینی یکی از برنامه های نظام بانکی را شکل گیری موسسات قرض الحسنه در دل بانکها عنوان و تصریح کرد: البته این فرآیند برنامه ریزی شده بود تا خللی در عملیات بانکی اتفاق نیافتد و افتتاح صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران در همین راستا است.
وی اظهار امیدواری کرد که علاوه بر بانک ملی سایر بانکها نیز به این حرکت بپیوندند که بتوانیم تا آنجا که امکانپذیر است از ظرفیت قرض الحسنه در اعطای تسهیلات قرض الحسنه استفاده کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در این مراسم گفت: تقویت نهاد قرض الحسنه در کشور دارای احکام قانونی است و حکم الهی در کشور ما تبدیل به حکم قانونی و اولویت و ضرورت برنامه ای شده است.
وی گفت: دربرنامه پنجم توسعه با عنوان پیشرفت و عدالت یکی از محورهای تحول در نظام بانکی و توسعه آن، نهادینه کردن نظام قرض الحسنه خواهد بود.
به گفته حسینی، در برنامه پنجم توسعه در راستای توسعه نظام بانکی مباحث گسترده ای از جمله شفافیت و کارآمدتر کردن نظام بانکی در جهت پاسخگویی به ضرورتهای بانکی اعم از تجاری و سرمایه ای مد نظر قرار گرفته است، همچنین توانمند سازی بانکها در امور توسعه ای منطبق با اصل 44 و تقویت بانکهای تخصصی و توسعه ای و تامین نیازهای اجتماعی از دیگر مباحث است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1