افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه واردات برنج

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: تعرفه واردات برنج از 21 درصد به 41 درصد رسیده که 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یوسف قاسمی واردات برنج را از مشکلات مهم کشاورزان شمالی به‌ویژه گیلان دانست و اظهار داشت: با پیگیری نمایندگان و مسئولان تعرفه برنج از 21 درصد به 41 درصد رسیده که این امر به معنای جلوگیری از واردات برنج است.

قاسمی افزایش 100 درصدی تعرفه واردات برنج را در راستای حمایت از کشاورزان داخلی دانست و گفت: کشاورزان برای تامین نیاز داخلی می‌توانند تولیدات خود را بالا ببرند.

وی تشکیل کارگروه چای با حضور معاون اول رئیس جمهور را در برطرف کردن مشکلات کشاورزان عنوان کرد و افزود: برای حل مشکلات کشاورزان در بخش‌های چای، برنج و ابریشم گام‌های اساسی برداشته شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس این سه محصول را راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در سطح کشور نامید و تقویت و احیای آنها را ضرورت دانست.

قاسمی توجه به کشاورزی و رسیدگی به وضعیت کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توسعه کشاورزی می‌تواند گیلان را متحول کند.

وی با بیان اینکه در جلسه کارگروه مذکور مسئولیت رسیدگی به مشکلات کشاورزی به عهده استانداران گیلان و مازندران گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها باید در راستای برطرف کردن مشکلات کشاورزی به کار گرفته شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄    =  32