هشدار؛ ۴۰ درصد تلفن‌های همراه آلوده هستند

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروبهای مختلف بوده و 5 درصد این میکروبها خطرناک و بیماری زاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با فردا، به بررسیهایی که پژوهشگران در این زمینه انجام داده اند، اشاره کرد و افزود: استفاده از تلفن همراه علاوه بر عوارض شناخته شده آن مانند آسیبهای عصبی، روانی و شنوایی، باعث انتقال میکروبهای مقاوم به درمان از بیمارستانها و مراکز درمانی به سایر محیطهای زندگی می شود.

این متخصص بیماریهای داخلی، ضمن اینکه خواستار ممنوعیت استفاده از موبایل در مراکز درمانی شد، افزود: تلفن همراه گاه باعث انتقال میکروب از یک بیمار به بیمار دیگر می شود.

خسرونیا ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد، علل انتقال بسیاری از بیماریهای مقاوم به درمان در بیمارستانها به ویژه در بخشهای ویژه بیمارستانی، دستان آلوده پزشکان و پرستاران به میکروبهای خطرناک بوده که به دنبال معاینه یک بیمار آلوده و عفونی به بیماران دیگر منتقل می شود.

وی یادآور شد: دستهای آلوده علاوه بر اینکه به طور مستقیم میکروب و ویروس را از بیماری به بیماری دیگر منتقل می کنند، تلفنهای همراه پزشکان و پرستاران را که در طول روز به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند، نیز آلوده کرده، باعث انتقال میکروب از بیمارستانها به منازل و مطب ها می شود.

خسرونیا اظهار داشت: متاسفانه 10 درصد میکروبهای انتقال یافته از طریق تلفن همراه از نوع میکروبهای مقاوم به درمان است.

وی ادامه داد: بررسیها نشان می دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروبهای مختلف بوده و 5 درصد این میکروبها خطرناک و بیماری زاست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به پزشکان و پرستاران توصیه کرد در موقع معاینه بیماران از تلفن همراه استفاده نکرده و بعد از معاینه و ضد عفونی کردن دستهای خود با این وسیله مدرن خطرناک تماس داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =