آغاز معاملات طلا و نجات یونان از بحران

سیاستمداران اروپایی برای ارائه بسته مالی درپی نجات یونان از بحران اقتصادی موافقت کردند که شاهد نوساناتی در نرخ طلا خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، بهای طلا امروز در بازار جهانی همچنان روند مثبتی را طی می کند. سیاستمداران اروپا برای ارائه بسته مالی معادل 110 میلیارد یورو برای نجات یونان از بحران اقتصادی توافق کردند.


براساس این گزارش، بهای طلا امروز، برای تحویل فوری در بازار سنگاپور با کاهش 1 دلار و 67 سنت به 1177 دلار و 53 سنت در هر اونس رسید.
این در حالیست که بهای طلا در تاریخ 30 آوریل در همین بازار با رشد 1.3 درصدی با 1181 دلار و 73 سنت در هر اونس معامله شده بود.
قابل توجه است که قیمت طلا در 3 دسامبر به رکورد 1226 دلار و 56 سنت در هر اونس رسیده بود.
این گزارش می افزاید، Darren Heathcote رئیس بانک تجاری اینوستک در سیدنی استرالیا گفت: امروز بهای فلزات گرانبها به اندازه 0.2 درصد کاهش یافتند که این واژگونی قیمت عجیب و موجب تعجب سرمایه گذاران شده است.
وی افزود: اغلب اوقات با شروع مشکلات و عدم اطمینان در سرمایه گذاریها در بازار یک منطقه، شاهد این خواهیم بود که مشکلات به سادگی به بازارهای دیگر سرایت خواهد کرد. پس برای جلوگیری از این معضل باید خیلی سریع و عاقلانه مشکل را حل کرد تا به دیگر بازارها سرایت نکند.
بر پایه این گزارش، به دنبال نجات یونان همراه با سیاستهای مالی جدید و متوقف کردن دولت از گسترش بحران و وامدهی، پیش بینی میشود بهای یورو تقویت خواهد شد.
موج مثبت مبنی بر نجات یونان و رهایی از فشار بدهی های موجود، باعث شد تا تقاضا برای طلا در بازار جهانی کاهش یابد و این فلز زرد رنگ در برابر تقویت ارزهای اصلی ارزش خود را تا حدودی از دست بدهد.
این گزارش می افزاید، ذخایر SPDR(بزرگترین صندوق بین المللی طلا) از تاریخ 30 آوریل که 1159 تن بود تا به امروز تغییری نکرده است.
پس از کاهش سهام استرالیا، بهای طلا در این بازار افت کرد.
شایان ذکر است بهای پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش به 1730 دلار در هر اونس و پالادیوم با افت 0.9 درصد به 544 دلار در هر اونس رسیدند.
نرخ نقره با کاهش 0.5 درصدی به 18 دلار و 55 سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30