شاخص بورس برای نخستین بار ۱۶ هزار واحدی شد

شاخص کل بورس امروز ( تا لحظه انتشار خبر ) با عبور از مرز 16 هزار واحد رکورد جدیدی را در تاریخ 40 ساله بورس به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

شاخص کل بورس برای اولین بار طی تاریخ 43 ساله بورس به 16 هزارو 56 واحد رسید تا رکورد تازه ای را به ثبت برساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تاکنون همچنان روند صعودی را طی کرده است، به نحویکه شاخص 14 هزارواحدی و 1 هزار واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص بورس در ابتدای سال جاری 12 هزار و 537 واحد بود که با افزایش حجم و معاملات بورس و قیمت سهام شرکتها روند افزایشی را طی کرده و از مرز 16 هزار واحد گذشت.

شاخص کل بورس تهران حدود 20 روز پیش آخرین رکورد خود را با عبور از مرز 15 هزار واحد به ثبت رسانده بود. این در حالی است که در روزهای پایانی سال جاری شاخص 14 هزار واحدی را تجربه کرده بود.

رشد شاخص بورس را افزایش 188 واحدی در اولین ساعات معامله امروز رخ داد و تا پایان ساعت کاری بورس روند مثبت خود را حفظ کرد.

بورس تهران در سال گذشته در بالاترین رکورد شاخص خود طی بیش از 40 سال گذشته رقم 13 هزارو 882 واحد را تجربه کرد، به نحویکه در سال 88 شاخص کل با عدد 7 هزار واحد آغاز و با عدد 12 هزار و 537 واحد به پایان رسید.

در سال جاری نیز شاخص کل روند مثبتی را داشته به نحویکه فعالان بازار سرمایه این روند را با توجه به قیمتهای فلزات در بازارهای جهانی، طلا، نفت و فولاد ادامه دار می دانند و در عین حال تاکید می کنند که روند مثبت بورس حباب گونه نیست.

 

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2