خود پرداز و تلفنبانک انتخاب نخست پرداخت های غیر حضوری

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد:

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: مشتریان بانک‌ها تیر ماه سال جاری، 7میلیون 190 هزار و 797 قبض را غیر حضوری و از طریق ابزار پرداخت الکترونیک واریز کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک توسعه و افزایش ظرفیت‌های سامانه پرداخت قبوض بانک های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک و آشنایی مردم نسبت به مزایا و سهولت این نوع پرداخت، 45 درصد رشد را در مقایسه با ماه مشابه سال قبل که 4 میلیون 929 هزار و 530 تراکنش پرداخت قبوض به صورت غیر حضوری انجام شد؛ در پی داشته است .


بر اساس این گزارش، 4 میلیون 700 هزارو 619 قبض نیز از طریق دستگاه‌های pin pad موجود در شعب پرداخت شده است (استفاده کنندگان از این دستگاه می‌توانند از هر شعبه بانک‌های مختلف اقدام به پرداخت قبض خود کنند.)، در میان ابزار پرداخت الکترونیکی، پایانه‌های فروش (POS) با 368 درصد و SMS بانک با 583 درصد رشد، رفته رفته به جمع اولویت‌های اول در پرداخت قبوض به روش غیر حضوری، یعنیATM و تلفنبانک اضافه می‌شوند.


تمامی عملیات بانکی مربوط به این سامانه به صورت الکترونیکی و در قالب نظام متمرکز بانکی انجام می شود؛ به همین علت مشتریان بانک‌های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک قادر خواهند بود به صورت غیرحضوری و از درگاه‌های مختلف همچون بانکداری اینترنتی، همراه بانک، تلفنبانک، ATM، POS، INFO KIOSK و غیره اقدام به پرداخت قبوض کنند.


لازم به ذکر است؛ توسعه خدمات بانکداری الکترونیک به ویژه سامانه پرداخت قبوض ازدحام مراجعین در شعب بانک‌ها را کاهش داده و ضمن صرفه‌جویی در زمان، حذف هزینه‌های ناشی از پرداخت حضوری قبوض و سفرهای درون شهری را در پی دارد، این تغییرات تاثیر شگرفی در بهره‌مندی شهروندان از هوایی سالم، ترافیکی روان و خاطری آسوده دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  56