کارگروه بانکداری الکترونیک از ارکان جشنواره ملی فاوا است

مدیرعامل پست‌بانک :

پست‌بانک ایران به عنوان پیشرو در بانکداری الکترونیک حضور فعالی در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) دارد و در این راستا نسبت به تشکیل کار گروه بانکداری الکترونیک اقدام شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حسن محبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست‌بانک ایران در گفتگویی ضمن اعلام این خبر گفت: کار گروه بانکداری الکترونیک در راستای اهداف جشنواره ملی ارتباطات و فناوری ارتباطات (فاوا) در برنامه کاری خود سه بخش را در این حوزه برای فراخوان از مجموعه فعالان این عرصه تعریف کرده است که شامل : بخش‌های نرم‌افزاری،‌ سخت‌افزاری و خدمات می‌باشد.


محبیان افزود: در بخش نرم‌افزاری نسبت به انجام فراخوان از تمامی موسسات ، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و همچنین اشخاص فعال در زمینه تهیه و تدوین و عرضه نرم افزارهای بانکداری الکترونیک اقدام خواهد شد.


مدیرعامل پست‌بانک ایران اظهار داشت : در بخش سخت‌افزاری کارگروه بانکداری الکترونیک جشنواره فاوا نیز تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با ارائه محصولات و تولیدات و تجهیزات خود در زمینه بانکداری الکترونیک که متکی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است ،‌ حضور داشته باشند.


محبیان تصریح کرد: بخش سوم فعالیت کار گروه بانکداری الکترونیک جشنواره نیز مربوط به حوزه خدمات در این عرصه است که تمامی متولیان حقیقی و حقوقی فعال در کشور نیز قادر خواهند بود به ارائه آخرین دستاوردها و توانمندیهایشان در این زمینه اقدام نمایند.


رئیس هیات مدیره پست‌بانک ایران گفت: جشنواره ملی فاوا از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای شناسایی و تقدیر از فعالان برتر این حوزه برگزار می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا بر اساس معیارهای تعریف شده و در یک فضای عادلانه و رقابتی ارزیابی‌های لازم صورت پذیرد.


وی تاکید کرد: پست‌بانک ایران به عنوان یکی از پیشگامان تحقق دولت الکترونیک ،‌ حضور موثری در دفاتر پیشخوان دولت در مناطق روستایی و کم برخوردار دارد و با ایجاد 10 هزار دفتر روستایی و تجهیز آنها به خدمات بانکداری الکترونیک و نوین توانسته است ثمره فناوری اطلاعات و ارتباطات به این مناطق عرضه نماید.


محبیان اضافه کرد: تحقق بخشی از دولت الکترونیک منوط به ایجاد و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با اتکاء به جدیدترین و به روزترین فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات در این حوزه بوده و در این راستا شناسایی فعالان این حوزه در سه بخش خدمات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ایجاد ارتباط میان این بخشها به عنوان پیش زمینه ایجاد تسریع برای نیل به آن است.


رئیس هیات مدیره پست‌بانک ایران افزود: این بانک به عنوان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فاوا و رئیس کارگروه بانکداری الکترونیک از تمامی فعالان این عرصه درخواست می‌نماید تا با شرکت فعال در فراخوان ‌های صورت گرفته زمینه تعامل و همگرایی متولیان این بخش‌ها را به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه کشور و نیل به اهداف دولت خدمتگزار فراهم نمایند.


محبیان ادامه داد : ارج‌ نهادن به تلاشهای فعالان عرصه‌های فاوا و افتا و خدمات الکترونیک،‌توسعه فضای رقابت در گستره فاوا و تلاش در جهت سالم سازی کار و تجارت ، توسعه رشد و ارتقاء صنعت فاوا و افتا با معرفی برترین‌ها ، فرهنگ‌سازی مناسب و تکریم مقام والای تلاشگران حوزه علم و صنعت فاوا و شتاب بخشیدن به خدمات قابل ارائه در راستای تحقق دولت الکترونیک از اهداف جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


به گفته مدیرعامل پست‌بانک ایران شناسایی ،‌ انتخاب و معرفی برترین‌های عرصه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات ، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان حوزه مهندسی ارتباطات ،‌ فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعالیتهای شرکت‌های سخت‌افزاری ،‌ نرم‌افزاری و خدمات مشاوره‌ای در حوزه فناوری اطلاعات کار گروه‌های علمی‌- تخصصی ،‌ فراگیر کردن خدمات دولت الکترونیک و عمق بخشیدن به خدمات الکترونیک در عمق روستا‌ها و مناطق محروم و تحرک بخشیدن به فعالیتهای رسانه‌ای الکترونیکی و ارتقاء سطح آگاهی بخشی به جامعه از محورهای جشنواره فاوا می‌باشد.


محبیان اظهار داشت: جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در اردیبهشت‌ماه سال 1390 برگزار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =