سازمان استاندارد مجوز شماره‌گذاری وانت پیکان را ابلاغ کرد

روز گذشته نیز قائم‌مقام ایران خودرو تبریز با اعلام توقف کامل فعالیت‌های این کارخانه، از پیگیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری برای حل مشکل و ارسال نامه استمدادخواهی به رییس‌جمهوری برای ملزم ساختن پلیس به اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان خبر داده بود.

سازمان ملی استاندارد امروز مجوز شماره‌گذاری وانت پیکان را تا پایان امسال به پلیس راهور ناجا ابلاغ کرد.

سید حسین هاشمی – رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، با اعلام خبر بالا به خبرنگار ایسنا گفت: درجلسه امروز رسیدگی به وضعیت وانت پیکان که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، توضیحاتی از سوی مدیر عامل ایران خودرو، رییس پلیس راهور ناجا و رییس سازمان ملی استاندارد در این خصوص داده شد و سپس اعضای این کمیسیون نظرات خود درباره شماره گذاری وانت پیکان ارائه کردند.

به گفته وی، در این جلسه که میرتاج‌الدینی – معاون پارلمانی رییس جمهور، مهدی غضنفری – وزیر صنعت، معدن و تجارت، و معاونان وی، اسکندر مومنی – رییس پلیس راهور ناجا، جواد نجم الدین – مدیر عامل گروه ایران خودرو، و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، اعلام شد که باتوجه به گزارش‌های داده شده از سوی شرکت ایران خودرو محصول وانت پیکان تاکنون 16 استاندارد را پاس کرده، 17 استاندارد را انجام داده که در حال پیاده سازی است و با توجه به این که استانداردهای وانت 36 آیتم است، سه استاندارد باقی مانده را نیز در سال آینده (1391) دریافت خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به این‌که مسوولان راهور ناجا پیش از این عنوان کرده بودند که سازمان ملی استاندارد باید صراحتا شماره‌گذاری وانت پیکان را به این نیرو ابلاغ کند، نظام‌الدین برزگری، رییس این سازمان در جلسه‌ی امروز مجوز شماره گذاری وانت پیکان را تا پایان امسال به پلیس راهور ناجا ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، داستان وانت پیکان از آنجا آغاز شد که سازمان استاندارد، اردیبهشت امسال اعلام کرد که این خودرو به دلیل نداشتن استانداردهای 51گانه از ابتدای مهرماه نباید شماره‌گذاری شود و پلیس ناجا هم با همین عنوان از ابتدای مهرماه شماره‌گذاری وانت پیکان را متوقف کرد. بعد از مباحث مطرح شده درخصوص تعطیلی خط تولید وانت پیکان در تبریز و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، در نهایت هیات دولت در اواخر آبان‌ماه با ادامه تولید آن تا پایان امسال موافقت کرد و تداوم تولید این خودرو بعد از پایان مهلت مقرر را منوط به رعایت استانداردهای موردنظر سازمان ملی استاندارد دانست. به فاصله کمی بعد از آن سازمان ملی استاندارد نیز با ارسال نامه‌ای به پلیس ناجا ادامه تولید این خودرو را تا پایان امسال بدون مشکل دانست و از پلیس راهور خواست که شماره‌گذاری این خودرو را از سر گیرد. اوایل آذر نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به نقل از دبیر کارگروه حمایت از تولید خطاب به پلیس ناجا از این نهاد خواست که شماره‌گذاری وانت پیکان را از سر گیرد، ولی پلیس راهور تاکنون از این کار امتناع می‌کرد.

روز گذشته نیز قائم‌مقام ایران خودرو تبریز با اعلام توقف کامل فعالیت‌های این کارخانه، از پیگیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری برای حل مشکل و ارسال نامه استمدادخواهی به رییس‌جمهوری برای ملزم ساختن پلیس به اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص ادامه شماره‌گذاری وانت پیکان خبر داده بود.

به گفته غلامرضا صادقیان، با تعطیلی این کارخانه 1500 کارگر شاغل در خطوط مونتاژ وانت پیکان بیکار شدند و علاوه بر آن ده ها هزار نفر نیز در بخش‌های لجستیک، حمل و نقل و قطعه‌سازی وانت پیکان فعال هستند که با توقف فعالیت کارخانه مونتاژ، فعالیت آن‌ها نیز متوقف خواهد شد.

وی اظهار کرده که معاونت پارلمانی محترم رییس‌جمهوری شخصا پیگیر حل این مشکل بوده‌اند و در نهایت هفته‌ گذشته نامه‌ای جهت استمدادطلبی از رییس‌جمهوری برای ملزم ساختن پلیس به اجرای مصوبه هیات دولت در زمینه آغاز شماره‌گذاری وانت پیکان به ریاست‌جمهوری ارسال شد.

در همین راستا نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان نیروی انتظامی خواسته‌ بودند که امروز سه‌شنبه 29 آذر با حضور در خانه ملت در مورد مشکلات شماره‌گذاری خودروهای وانت ایران خودرو پاسخگوی سوالات آنان باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =