امشب،یکشنبه یخی ایرانی

تهرانی‌های امشب سردترین شب خود را تجربه می‌کنند. هرچند دو سه روزی هست که زمستان، چهره ای غریب از خودش به نمایش گذاشته.

به گزارش خبرآنلاین، مطابق نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ هواشناسی سامانه بارشی در حال خروج از کشور است و مناطق تحت تاثیر آن در حال حاضر محدود به شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر است.

در روز یکشنبه بارش‌ها محدود به سواحل دریای خزر شده و تداوم هوای سرد تا روز یکشنبه در کشور پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه به تدریج دمای هوا زیاد می شود.

اما حداقل دمای تهران در شنبه شب به 5 درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد، و در عین حال در روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی شده است که بر این اساس حداقل و حداکثر دما در روز یکشنبه به 3- و 3 می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز دمای هوا یک تا دو درجه افزایش می‌یابد.

‌ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد استان‌های زنجان با 15 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور در روز یکشنبه هستند.

داده‌های هواشناسی حاکی است به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان، مازندان و هرمزگان، سایر استان‌های کشور در روز یکشنبه حداقل دمایی زیر صفر را تجربه می کنند. در روز دوشنبه همچنان دمای هوا در استان‌های اردبیل، البرز، خراسان شمالی و زنجان زیر صفر باقی می‌ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  72