نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی در مناطق آزاد با سرزمین اصلی یکسان شد

بانک مرکزی به بانک‌های دولتی و خصوصی ابلاغ کرد که از این پس نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی در مناطق آزاد مشابه سرزمین اصلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی-اداره مطالعات و مقررات بانکی به تازگی بخشنامه‌ای را خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی، مؤسسه اعتباری توسعه و شرکت دولتی پست بانک ارسال کرده است.

در این بخشنامه آمده است؛ شورای پول و اعتبار در یک هزار و یکصد و سی و ششمین جلسه مورخ 11/11/1390 خود مقرر نمود که «نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی» و «نرخ سود تسهیلات اعطایی» در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران و سرزمین اصلی به صورت یکسان تعیین و مورد عمل قرار گیرد.

بنابراین از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این بخشنامه، نرخ‌های مذکور برای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مطابق سیاست‌های پولی ابلاغی از سوی این بانک برای سرزمین اصلی خواهد بود.

یادآوری می‌نماید از این پس مفاد بندهای 2 و 3 بخشنامه شماره مب/1347 مورخ 10/4/1386 اداره مطالعات و مقررات بانکی،‌ کان لم یکن تلقی می‌گردد.

در ادامه این بخشنامه خطاب به بانکی‌ها آمده است که با عنایت به اینکه مفاد این بخشنامه پس از گذشت 14 روز تقویمی از تاریخ صدور آن لازم‌الاجرا خواهد بود، مراتب ظرف مدت 5 روز کاری به کلیه واحدها/شعب زیرمجموعه آن بانک/ مؤسسه اعتباری ابلاغ و رونوشت آن را به این بانک ارسال کنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5