جزییات احضار ۶ سفیر اروپایی به وزارتخارجه

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه با دعوت از سفیران کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان، هلند و پرتغال در ایران به وزارت امور خارجه، سیاست و خط مشی ایران در قبال اقدامات و تصمیمات اخیر اتحادیه اروپایی در اعمال تحریم‌های نفتی و بانکی علیه کشورمان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا حسن تاجیک با اشاره به سابقه همکاری‌های نفتی ایران و کشورهای اروپایی، تداوم این همکاری‌ها را منوط به پایبندی طرف‌ها به تعهدات خود، دوری از تنش‌های برون‌زا و پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های غلطی دانست که در نهایت به زیان مردم اروپا تمام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که زیان سیاست‌های تقابلی اتحادیه اروپا قبل از همه دامن‌گیر ملت‌های اروپایی و به‌ویژه کشورهای درگیر بحران اقتصادی آن قاره خواهد شد. مردم اروپا ایجاد این شرایط مشکل را طبیعتا متوجه تصمیمات نابخردانه دولت‌مردان خود می‌دانند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه هم‌چنین در این دیدارها تاکید کرد: استفاده ابزاری از تجارت و انرژی، که غربی‌ها آغازگر آن بوده‌اند، رویه نامطلوبی را در سطح بین‌المللی ایجاد کرده و ناقض اصول تجارت آزاد است.

وی با منطقی دانستن مواضع تهران، مسوولیت پیامدهای ناشی از فشارهای اقتصادی و نارضایتی‌های عمومی، تصمیمات غیرمنطقی اتحادیه اروپایی را متوجه کشورهای تحریم‌کننده دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به راحتی قادر به جایگزینی خریدارانی غیر از اروپا برای فروش نفت خود است و منتظر فرارسیدن زمان اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شش سفیر اروپایی شامل یوهانس کول، سفیر هلند در تهران، برونو فوشه، سفیر فرانسه در تهران، نیکلاس گاریدیلیس، سفیر یونان در تهران، آنتونیو برادینینی، سفیر ایتالیا در تهران، جرج کابرال، سفیر پرتغال در تهران و پدرو ویانا، سفیر اسپانیا در تهران با حضور در وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به صورت جداگانه با حسن تاجیک، مدیرکل اروپای غربی دیدار و گفت‌وگو کردند و مراتب اعتراض رسمی کشورمان به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.
 

سفیر فرانسه در تهران اذعان کرد:

تحریم نفتی ایران بر کشورهای اروپایی فشار وارد خواهد کرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  58