طلا به ۱۵۷۳ دلار در هر اونس رسید

ذخیره دلار توسط سرمایه گذاران و بانک های جهانی

اونس جهانی طلا با عدم مقاومت در مرز 1580 دلار در هر اونس و کاهش بهای یورو نسبت به دلار به دلیل افزایش بحران اقتصادی در اسپانیا با کاهش رو به رو شد و به 1573 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا خبرگزاری رویترز، بهای شمش طلا در بازارهای جهانی در ماه جاری با افزایش تردید و ترس سرمایه داران نسبت به خروج یونان از منطقه ی یورو با 5 درصد کاهش رو به رو شده است. از سویی دیگر این موضوع سبب شد تا بهای یورو نسبت به دلار با بیشترین سطح از کاهش خود رو به رو شود. بهای دلار با این سطح از افزایش به بالاترین بهای خود در 20 ماه گذشته رسیده است.
شرایط به گونه ای رقم خورده است که بسیاری از سرمایه داران و حتی سیستم های بانکی نیز به دنبال ذخیره کردن سرمایه های خود از طریق واحد پولی دلار بوده اند.
لی نینگ یکی از تحلیل گران بازارهای شانگهای بر این عقیده می باشد که دولت اسپانیا به دنبال دریافت بسته های نجات مالی می باشد و در صورتی که نتواند به مقصود خود برسد، این انتظار وجود دارد که شرایط اقتصادی در این کشور از یونان نیز بحرانی تر شود.
لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 2:59 دقیقه به وقت لندن با کاهش اندکی رو به رو شد و به 1573 دلار و 89 سنت در هر اونس رسید. نکته ی قابل توجه این است که بهای اونس جهانی طلا در بازارهای آمریکا کمتر از بازارهای جهانی می باشد. اونس جهانی طلا در روز جاری 1573 دلار و 60 سنت در بازارهای آمریکا مبادله شده است. یکی از مهم ترین دلایل این کاهش می تواند افزایش به دور از انتظار بهای دلار در بازارهای آمریکا و میل سرمایه داران به تبدیل سرمایه هایشان به این واحد پولی باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  10  =  13