حمایت بانک گردشگری از تولید فولاد کشور

استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مشاورین و مدیران دستگاه‌ها و ادارات دولتی این استان به همراه اعضای هیات مدیره بانک گردشگری همزمان با هفته دفاع مقدس از مجتمع فولاد شهرستان بناب بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این بازدید که حدود 2 ساعت به طول انجامید، استاندارد آذربایجان شرقی از آمادگی همه ادارات و بانک‌های استان برای رفع مشکلات مجتمع فولاد صنعت بناب و همکاری دولت برای افزایش درآمدهای اقتصادی این مجتمع و کمک به اشتغالزایی در استان خبر داد.

احمد علیرضابیگی- استاندار آذربایجان در جلسه مشترک مسئولان استانی و سهامداران و فعالان مجتمع فولاد شهرستان بناب تاکید کرد: راه اندازی و پویایی مجدد این مجتمع در شهرستان بناب، احیای یک فرصت عظیم مغفول مانده در استان آذربایجان شرقی و کشور بود که قطعا ما قدردان بانک گردشگری و سایر سرمایه گذاران خصوصی مجتمع فولاد صنعت بناب هستیم.

وی با تقدیر از اعضای هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب و بانک گردشگری یادآورشد: مجموعه فعالان دولتی استان تمام مساعی و تلاش خود را به کار می‌برند تا موانع و مشکلات پیش روی این مجتمع را برطرف کنند؛ چراکه به طور کامل از چگونگی و روند واگذاری این مجتمع به سهامداران جدید مطلع هستیم و می‌دانیم که سختی‌های زیادی پیش روی آن‌ها و به ویژه بانک گردشگری  بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: عملکرد موفق مجتمع فولاد صنعت بناب در همین دوره کوتاه مدت از زمان واگذاری تاکنون امکان استفاده از ظرفیت‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت را نیز مهیا می‌کند که امیدواریم بتوانیم از آن طریق نیز به این مجتمع بزرگ ملی کمک کنیم؛ ضمن اینکه پیگیری و پاسخ‌گویی به خواسته سهامداران و دست اندرکاران این مجتمع برای استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مالی استانی جهت تامین سرمایه در گردش مجتمع را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.

در این نشست مقرر شد استانداری آذربایجان شرقی درباره سهمیه مجدد از معدن سنگان که در مراحل واگذاری از مالکین جدید سلب شده بود، با ارائه مدارک و مستندات پیگیری نماید؛ ضمن اینکه طرح توسعه کوتاه و بلندمدت مجتمع فولاد صنعت بناب نیز برای تامین مالی از صندوق ذخیره ملی از سوی مدیران این مجتمع به استانداری ارائه شود. در این جلسه همچنین اعلام شد نشانه‌های همکاری در بانک‌های خصوصی و تازه تاسیس برای مشارکت درمجموعه فولادبناب وجود دارد که در صورت تامین وثائق مورد نیاز می‌توان این منابع را به خدمت گرفت؛ ضمن اینکه استانداری وعده داد تا درصندوق توسعه ملی که قراراست 10 درصد از منابع خود را به صورت ریالی عرضه کند، تزریق منابع مالی به استان و به مجتمع فولاد صنعت بناب را پیگیری کند.

همچنین در این مراسم مهدی جهانگیری رییس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، در سخنانی با تقدیر و تشکر از همراهی استاندار و سایر مسئولان دولتی آذربایجان شرقی در پویایی مجدد مجتمع فولاد صنعت بناب تاکید کرد: با وجود همه دشواری ها در نقل و انتقال مجتمع، خوشبختانه توانستیم ضمن حفظ 2 هزار نیروی شاغل ، خطوط تولید آن را به حرکت دربیاوریم به طوریکه سرمایه ثبتی مجتمع از 200 میلیارد ریال در آغاز راه به سرمایه ثبتی 3000 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

جهانگیری با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری و نام گذاری امسال به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خاطرنشان کرد: برای تحقق این شعار در مجتمع فولاد صنعت بناب که از زیرساخت‌های مناسب آب، برق، گاز و خط ریلی برخوردار است به همراهی و همدلی جدی دستگاه‌های دولتی و سیستم مالی استانی نیازمندیم و معتقدیم همه بانک‌های استانی با مشارکت در فعالیت این مجتمع می‌توانند به عنوان یک ناظر بر عملکرد تولیدی در این مجتمع نظارت داشته باشند.

در ادامه ، ناصر سالار مدیرعامل بانک گردشگری نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت یاری رسانی بانک‌ها و منابع مالی استان آذربایجان شرقی در جهت تداوم و بقای مجتمع فولاد بناب تاکید کرد: بانک گردشگری همه امکانات خود در تمام سطوح برای خروج مجتمع فولاد بناب از بحران به کار گرفته است و به معنی واقعی برای ادامه این مشارکت به یاری همه بانک‌ها و موسسات مالی استانی و کشوری نیازمند است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2