افزایش سرمایه ۵۰ درصدی غدیر و رشد ۱۰ درصدی سود

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر با اعلام دو مرحله افزایش سرمایه 400 و 200 میلیارد تومانی از رشد 10 درصدی سود سال مالی جاری و برگزاری مجمع در بهمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، غلامعلی کیانی در جمع خبرنگاران حوزه بازار سرمایه با اعلام آغاز سومین دهه فعالیت سرمایه‌گذاری غدیر اظهار داشت: این شرکت یکی از خوش‌نام‌ترین شرکتهای بورسی است، چون دارای سودآوری بسیار عالی و نسبت قیمت به درآمد سه تا چهار مرتبه‌ای، نقد شونده‌ترین سهم بازار و حبابی نبودن ذات آن، سریع‌ترین شرکت چند رشته‌ای در برگزاری مجمع و تقسیم سود و اطمینان عمومی به شبکه مدیریتی است.

وی با بیان اینکه مجمع سال مالی جاری در 30 بهمن برگزار و 5 اسفند سود سهام تقسیم خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حالی شش درصد از کل سرمایه بورس در اختیار خانواده غدیر است که این مجموعه 30 درصد در شاخص بورس موثر است. از طرفی دیگر سهام غدیر از دلار و سکه هم نقدشونده‌تر بوده که این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش سرمایه 600 میلیارد تومانی سال گذشته و سرمایه 1.2 هزار میلیارد تومانی کنونی سرمایه‌گذاری غدیر خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی، تا پایان آبان‌ماه 400 میلیارد تومان از محل اندوخته شرکت افزایش سرمایه خواهد داشت و در جریان برگزاری مجمع 30 بهمن 200 میلیارد تومان دیگر آن هم از محل اندوخته و به صورت سهام جایزه افزایش سرمایه تعلق می‌گیرد.

علاوه بر این برای افزایش سرمایه 3 هزار میلیارد تومانی هم تا پایان سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

کیانی افزود: پیش‌بینی سود هر سهم سرمایه‌گذاری غدیر برای سال جاری 116 تومان بوده که این سود حداقل 10 درصد در همین ماه افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: سرمایه‌گذاری غدیر با توجه به حضور مدیریتی در شرکتهایی چون پالایشگاه تبریز، پالایشگاه شیراز و کرمانشاه در حوزه پتروشیمی حرف اول را زده و بزرگترین صادر کننده کشور بوده که نقش اول پالایشگاه‌داری خصوصی را ایفا می‌کند.

کیانی با بیان اینکه سود سال مالی جاری از 1.5 هزار میلیارد تومان هم بالاتر می‌رود، ادامه داد: همه پروژه‌های مربوط به صنایع پتروشیمی، نفت، معدن و صنعتی تا پایان سال 95 در حال انجام است و سال آینده هم نیروگاه بهبهان وارد مدار خواهد شد و معدن گوهر زمین هم به بهره‌برداری اصلی می‌رسد.

وی ادامه داد: این شرکت با هدف عدم وابستگی به یک یا چند صنعت وارد صنایعی چون برق، ITC، معدن و حمل و نقل و حوزه دریایی شده‌است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از نکات مهم سودآوری غدیر این است که 96 درصد از سود به صورت عملیاتی بوده و 90 درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب کنترلی و مدیریتی است.

کیانی در پایان گفت: با توجه به تسویه‌های انجام شده هم اکنون هیچ بدهی به سهامداران بابت سود سالانه نداشته‌است و کلیه بدهی‌ها تسویه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32