پرداخت با موبایل در ازای دریافت خدمات دیگر

جدیدترین تحقیق موسسه Street Fight نشان می‌دهد:

جدیدترین تحقیق موسسه Street Fight نشان می‌دهد 43 درصد مشتریان حاضرند در ازای دریافت خدماتی از فروشندگان خدمت کیف پول موبایل را استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  همان‌طور که نظرسنجی‌های قبلی در همین حوزه نشان داده بود، میزان انطباق با فناوری‌های جدید میان افراد 18 تا 34 ساله بیشتر است با این وجود بسیاری از مردم همچنان از خدمت کیف پول موبایل اطلاعی ندارند.

این نظر سنجی که میان 500 مصرف کننده آمریکایی انجام شد نشان داد حدود 17 درصد افراد کاملاً تمایل دارند در ازای دریافت برخی خدمات، پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهند و 26 دیگر نیز تا حدودی تمایل به انجام این کار دارند. اما 11 درصد شرکت کنندگان تمایلی به پرداخت با تلفن هوشمند نداشتند، 24 درصد علاقه ای به این خدمت نداشتند و 22 درصد دیگر نمی‌دانستند ماهیت کیف پول موبایل چیست.

از سوی دیگر در این تحقیق شاهد آن بودیم که مصرف کنندگان جوان‌تر تمایل بیشتری به استفاده از این خدمت داشتند. 28 درصد مشتریان 18 تا 34 ساله در ازای دریافت خدمات تمایل بسیار زیادی به این کار داشتند و بیش از 80 درصد پاسخگویان جوان از ماهیت کیف پول موبایل اطلاع داشتند.

موسسه مذکور تحقیق مشابهی را در ماه سپتامبر انجام داد و دریافت حدود 77 درصد مشتریان برای پرداخت هزینه خرید کالاها یا خدماتشان از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. بر اساس این نظر سنجی فقط 23 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می‌دادند صورتحساب‌ها را با تلفن همراه خود پرداخت کنند، 45 درصد روش دیگری را ترجیح می‌دادند (کارت اعتباری؛ نقدی یا پول نقد). در این تحقیق نیز 513 نفر شرکت کردند که 46 درصد آنان از فروشنده ای که فقط پرداخت با موبایل را ارائه می‌کرد، خرید نمی‌کردند.

البته باید به یاد داشت هرچند نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد اغلب مردم برای پرداخت به تلفن همراه خود متکی نیستند، اما این هنوز آغاز راه است. میزان مقبولیت همچنان کم باقی خواهد ماند اما جو موجود برای گسترش این خدمت بسیار مستعد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =