عوامل تبعیض در اقتصاد باید حذف شود

رئیس شورای رقابت گفت: تا زمانی که یک بستر بدون ریسک و خالی از رانت فراهم نشود، با تمام اعتمادی که به مردم داریم، در حوزه تولید موفق نخواهیم بود؛ بنابراین باید عوامل تبعیض در اقتصاد حذف شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، جمشید پژویان در ششمین اجلاس مدیران و روسای شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور گفت: در تاریخ اقتصادی ایران همواره بخش تولید مقابل نابرابری‌ها از سوی بسترسازان و مدیران دولتی قرار داشته است، متاسفانه باید گفت تا زمانی که یک بستر بدون ریسک و خالی از رانت فراهم نشود، با تمام اعتمادی که به مردم داریم، در حوزه تولید موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه توسعه پایدار، توسعه‌ای است که برمبنای آن تمام شاخص‌ها به سوی بهبود حرکت کنند، توضیح داد: در این توسعه همه عوامل مختلف، بخش‌ها، نهادها و ظرفیت‌های مختلفی که در سطح کشور وجود دارد پا به پای هم به سوی رشد و بهبود حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای مقایسه عملکرد بنگاه‌ها، ابتدا باید عوامل تبیض را از بین برد چرا که رانت، انحصار و برخی دیگر از عوامل، موجب کاهش رقابت می‌شوند. اگر برای رقابت بستری را فراهم کنیم که خطوط آن ثابت و مشخص باشد، آنگاه می‌توان بنگاه‌ها را با هم مقایسه کرد.

پژویان عنوان کرد: واژه پایداری که در زمینه‌های متفاوت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به کار می‌رود، علامت مهم و کلیدی است؛ چرا که اگر بخواهیم برای یک کشور جایگاه مناسبی را در مقایسه با کشورهای دیگر در نظر بگیریم، باید شرایط توسعه پایدار را برای آن کشور محیا کرده باشیم.

همچنین میرزابابا مطهرنژاد دبیرکل اجلاس روسای شرکت‌های تولیدی نیز با اشاره به گزینش فعالان مختلف اقتصادی کشور در حوزه‌های تولید، صنعت و خدمات گفت: امسال برای نخستین بار در انتخاب برگزیدگان از ارزیابی‌های برون سازمانی همچون ارتباط با مشتریان، تدوین پرسشنامه به اندازه‌گیری عملکرد واحدها برمبنای ملاک‌های علمی پرداخته شده است. در این بررسی، تمام شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در مقیاس خود و برمبنای یک دسته‌بندی مشخص مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اذعان به انجام ارزیابی‌ عملکرد شرکت‌های تولیدی توسط سازمان‌های غیردولتی، تصریح کرد: امروز دنیا به سمت ارزیابی‌ عملکردها توسط سازمان‌های مردم نهاد حرکت کرده است.

همچنین در ادامه هادی غنیمی‌فرد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: دولت منتخب، ما هیچ خواهش و خواسته‌ای از شما نداریم جز اینکه به مردم دروغ نگویید. از دولت جدید می‌خواهیم آنچه را که در توانش نیست را به مردم وعده ندهد.

این فعال صنعتی توصیه کرد: اکنون باید در کشور ترتیبی داده شود که روابطمان با دنیا بهبود یابد، این نکته‌ای است که رهبر انقلاب نیز به آن تاکید کرده‌اند.

حمیدرضا خانپور، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران نیز معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های مدیران کشور یاد کرد و گفت: امروز 4.5 میلیون نفر درحال گذراندن تحصیلات دانشگاهی هستند که به زودی به تعداد بیکاران فعلی کشور افزوده می‌شوند که باید با افزایش زیرساخت‌ها برای این‌ معضل چاره‌ای جست.

به گفته وی؛ یکی از اساسی‌ترین زیر ساخت‌های مورد نیاز بازار اشتغال کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر، مشخص و کارآمد است. این وظیفه ما است که باید این نیروی کار را تحویل کشور دهیم تا بتوانیم با کمک بخش‌خصوصی افراد را به بخش مولد تزریق کنیم.

خانپور اضافه کرد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای دانش و توانمند‌سازی اقشار آسیب‌پذیر، حمایت از تولید، ایجاد اشتغال، ایجاد تناسب میان مراکز آموزش با نیروی کار مورد نیاز و توانمندسازی نیروی کار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  14