دلیل انتصاب غیر منتظره رحمانی فضلی به وزارت کشور چیست؟

فهرست کابینه روحانی که روز گذشته رونمایی شد، نکته عجیبی در برنداشت، جز گزینه وزارت کشور. حسن روحانی عبدالرضا رحمانی فضلی را ‌فرد مورد نظر خود برای هدایت وزارت کشور‌ به مجلس پیشنهاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تابناک ،گفته می شود رحمانی فضلی تقریبا در همه پست‌هایی که در جمهوری اسلامی بر عهده داشته، ‌حمایت مستقیم و غیر مستقیم علی لاریجانی را با خود داشته است. لاریجانی، رحمانی فضلی را از صدا و سیما، به شورای امنیت ملی برد و پس از عدم توفیق وی در انتخابات مجلس هشتم، او را به دیوان محاسبات آورد و اکنون هم او به گزینه روحانی برای وزارت کشور تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، پس از اعلام قطعی رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور دولت روحانی، نشریات اصلاح‌طلب که انتظار چنین گزینه‌ای را نداشتند، به سرعت واکنش نشان دادند.

صادق زیبا‌کلام در روزنامه قانون در یادداشتی با نام «کابینه خوبی است، الا یک مورد‌» نوشت:

انتخاب رحمان فضلی برای این وزارتخانه که شاید کمترین نسبت را با کابینه و شخص رئیس جمهور و اصلاح طلبان و کارگزاران داشته باشد، عجیب است، به ویژه که از وی نه توانمندی و نه عملکرد شگفت‌انگیزی دیده نمی‌شود، مگر اینکه حضور رحمان فضلی را امتیازی بدانیم که رئیس‌جمهور داده است تا در ادامه بتواند رأی اعتماد کل کابینه را به دست آورد. رحمان فضلی از نزدیکان لاریجانی، رئیس مجلس بوده ‌و حضور وی را شاید باید تضمینی دانست که با دادن یک مهره کابینه دولت بتواند اعضای معرفی شده بر لبه تیغ خود را که به اصلاح‌طلبان نزدیک هستند، به سلامت به سرمنزل مقصود ببرد.

سخنان صادق زیبا کلام در این باره دارای دو بخش است:

بخش نخست و آنجا که می‌نویسد: به‌ خصوص این که از رحمانی فضلی توانمندی و عملکرد شگفت‌انگیزی دیده نمی‌شود!

این فرضیه را به ذهن مخاطبان می‌آورد که گویا قرار است رحمانی فضلی در قامت وزیر کشور، شرط و شروط‌هایی را پذیرفته باشد و در انتصاب استانداران و معاونین و فرمانداران شهر‌های بزرگ، امتیازات زیادی به نزدیکان دولت داده باشد؛ بدین معنا که رحمانی فضلی اصولگرا در دولت روحانی به یک وزیر منفعل که اختیارات چندانی ندارد تبدیل شود. مشابه چنین اتفاقی در دولت احمدی‌نژاد افتاد و بیشتر استانداران مستقیم‌ توسط معاون اول انتخاب می‌شدند! این سابقه شاید در دولت روحانی هم تکرار شود. 

دلیل

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. محسن می گوید

    باسلام و احترام با توجه به شناختی که نسبت به جناب آقای دکتر رحمانی فضلی دارم ایشان را فردی توانمند و مدیری فرا جناحی می دانم وبه آقای روحانی تبریک می گویم که ایشان را انتخاب نموده اند وکسانی که به مدیریت ایشان شک دارند باید کمی صبر نمایند تا به ایشان ایمان بیاورند.

ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =