درخواست ابهری از دولت یازدهم؛ پیگیری مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان درحاشیه امن

یک پژوهشگر علوم اجتماعی رسیدگی به وضعیت بیمه به ویژه بیمه زنان سرپرست خانوار و خانه دار، رفع مشکلات معیشتی و بیمه‌ای کارگران، برقراری قواعد و مقررات برای ایجاد تعامل مناسب بین کارگر و کارفرما و ایجاد بانک آسیب‌های اجتماعی را از جمله اولویت‌های دانست که در حوزه رفاه و تامین اجتماعی باید در دستور کار وزیر آینده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجید ابهری در گفت‌وگو با ایسنا تامین اجتماعی را متولی سلامت،‌ بهداشت،‌ درمان و بازنشستگی افراد جامعه دانست و گفت: باید به تعهدات سازمان تامین اجتماعی به پزشکان و مراکز درمانی توجه ویژه‌ای شود و هویت دفترچه‌های بیمه‌ای این سازمان نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی از وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم درخواست کرد که بخشی از فعالیت‌ها و اعتبارات وزارتخانه به مسایل پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص یابد.

ابهری افزود: امروزه به علت خلف وعده‌های مالی سازمان تامین اجتماعی، بسیاری از مراکز از پذیرفتن دفترچه‌های بیمه این سازمان خودداری می‌کنند، بنابراین باید تعهداتی ایجاد شود که اولویت این سازمان پرداخت دیون و تعهداتش به پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی طرف قرارداد باشد.

وی تفکیک بخش خدماتی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از بخش اقتصادی این سازمان را موضوعی بسیار مهم دانست و بیان کرد: اتصال شرکت‌هایی اقتصادی همانند شستا و امثال آن به تامین اجتماعی به این نهاد خدمتی، چهره‌ای اقتصادی داده و آنرا از مسیر اصلی اهداف خود دور کرده است.

پیگیری مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایانی که در حاشیه امن قرار گرفته‌اند

این پژوهشگر علوم اجتماعی، واگذاری شرکت‌هایی همانند شستا و نیز سایر شرکت‌های اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی را به بخش خصوصی آن هم در راستای اجرای اصل 44 و با توجه به رعایت تمامی جوانب از جمله اقدامات مهمی دانست که باید در حوزه رفاه توسط وزیر آینده مورد توجه قرار گیرد.

ابهری پیگیری مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایانی که در حاشیه امن قرار گرفته‌اند را از دیگر دستورات کاری وزیر آینده دانست که باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت اعضای کابینه دولت یازدهم از نسل مدیران اجرایی دهه 60 هستنند که شاید بسیاری از جوانان از سوابق آنها مطلع نیستند، به سوابق اجرایی «علی ربیعی» گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: علی ربیعی می‌تواند وزارت رفاه را به مسیر اصلی و واقعی خود بازگرداند، چرا که دارای شرایط تصدی مدیریت عالی اجرایی و نیز آشنایی با زمینه‌های مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با درخواست اینکه رسانه‌ها و به ویژه مدیران و مسئولان باید دانسته‌های خود را در مورد شخصیت‌های ممتاز کابینه دولت یازدهم به جوانان ارائه کنند، عنوان کرد:‌ باید جوانان را در راستای آگاه سازی از سوابق وزرای کابینه دولت یازدهم یاری کرد، چرا که بسیاری از افراد از سابقه کاری وزرا آگاه نیستند و نباید در این خصوص سوء رفتاری صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  −  56  =