پلیس فتا حفره‌های امنیتی را با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها اعلام کرد

رئیس پلیس فتا ناجا طی یک نامه رسمی :

پلیس فتا بخش زیادی از جرائم سایبری مربوط به برداشت غیر مجاز را کشف می‌کند ولی مقداری از این جرائم به دلیل ضعف زیرساخت‌های بانکی رخ می دهد. طی نامه رسمی به مسئولین بانک مرکزی وجود حفره‌های امنیتی را با آنها و سایر بانک‌های کشور اعلام کرده‌ایم تا آن را تقویت و اصلاح کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سردار کمال هادیان فر اظهار داشت: پلیس فتا بخش زیادی از جرائم سایبری مربوط به برداشت غیر مجاز را کشف می‌کند ولی مقداری از این جرائم به دلیل ضعف زیرساخت‌های بانکی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته استفاده از دستگاه‌های خود پرداز ATM به شدت محدود شده و فقط مربوط به برداشت پول است ولی در ایران تقریبا هر اقدام بانکی از این طریق همچون برداشت، پرداخت، انتقال وجه و… انجام می‌گیرد و این مساله وقوع جرائم سایبری را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این مطلب که 49.5 درصد از جرائم سایبری از نوع برداشت غیر مجاز است، گفت: همچنین تاکنون ضمن اینکه جلساتی با مسئولین بانک مرکزی و آقای بهمنی داشته‌ایم، آسیب‌ها و مشکلات را به آنها گوشزد کرده‌ایم همچنین طی نامه رسمی وجود حفره‌های امنیتی را با آنها و سایر بانک‌های کشور اعلام کرده‌ایم تا آن را تقویت و اصلاح کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +    =  9