ورود کالاهای ممنوعه از شهرهای مرزی

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری بر انتقال کالاهای قاچاق در مرزها داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کالاهای قاچاق عمدتا از شهرهای مرزی وارد می‌شوند و تا لحظه‌ای که به تهران برسند در مسیر تعداد زیادی پلیس راه و پاسگاه را می‌گذرانند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر برای مردم انگیزه‌ی خرید لوازم مورد نیاز از شهرهای مرزی مانند بانه ایجاد شده است تصریح کرد: اگر در میانه راه نیرو‌های انتظامی از حرکت این لوازم جلوگیری کنند دیگر مشکلی از بابت کالاهای قاچاق وجود نخواهد داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: نیروهای انتظامی بیشتر بر حجم زیاد لوازم قاچاق نظارت دارند. این در حالی است که لوازم خانگی در حجم خرد خیلی بیشتر از لوازم خانگی در حجم زیاد به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد دیده شده که افراد روستایی به خرید کولر گازی از شهرهای مرزی اقدام کرده‌اند که مشخص است افراد روستایی در روستا نیازی به این کالاها ندارند. پس این افراد این کالاها را برای عرضه در شهرهای بزرگ خریداری می‌کنند.

طحان‌پور یادآور شد: لوازم خانگی حجم زیادی را اشغال می‌کند، پس نظارت و کنترل آن در جاده‌ها کار سختی نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در شهرهای مرزی مانند بانه که رد‌وبدل کالا از طریق مرز بسیار صورت می‌گیرد شغل‌های کاذب در این رابطه به وجود آمده است که در برخی موارد دیده شده تبلیغاتی در این رابطه صورت می‌گیرد که افراد می‌توانند با یک تماس تلفنی کالای مورد نظر خود را در شهرهای بزرگ سفارش داده و بعد از چند روز کالا به صورت قاچاق و بدون گارانتی به آنها تحویل داده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5