ظریف:اجازه نمی‌دهیم نتانیاهوآینده مذاکره ماراتعیین کند/مثل بعضی‌ها بعد ازیک مذاکره خوب ذوق زده نشدیم

وزیر امور خارجه گفت: 75 درصد مردم آمریکا می‌خواهند موضوع هسته‌ای با مذاکره حل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در فیس بوک پیامی را درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما نوشت.

ظریف در این پیام تاکید کرد: نتانیاهو و جناح تندرو آمریکا به شدت نگرانند. منزوی شده‌اند. 75 درصد مردم آمریکا می‌خواهند موضوع هسته‌ای با مذاکره حل شود. این در حالی است که تنها چند ماه پیش اکثریت قاطع آمریکایی‌ها تنها راه برای حل موضوع با ایران را راه نظامی می‌دانستند. معلوم است که جنگ طلبان باید از روحانی بترسند.

وی با بیان این که اجازه نخواهیم داد که نتانیاهو آینده مذاکرات ما را تعیین کند، افزود: می‌دانیم که بسیاری در آمریکا به دنبال بهانه برای فشار به ملت بزرگ ایرانند. می‌دانیم که جنگ طلبان از حل موضوعات نگرانند و حیات خود را در هراس‌افکنی و دروغ‌بافی می‌بینند. می‌دانیم که مقامات آمریکایی حتی اگر حسن نیست هم داشته باشند (که هنوز نشان جدی از آن ندیده‌ایم) به شدت از این گروه‌های فشار تأثیر می‌پذیرند. می‌دانیم که بین اظهارات علنی‌شان و حرف‌های‌شان در مذاکرات (حتی در برابر کل اعضای 1+5) اختلاف است. اتفاقا به دلیل همین پیچیدگی‌هاست که از ابتدا تذکر دادیم که راه دشورای در پیش است. مثل بعضی‌ها در گذشته بعد از یک مذاکره خوب ذوق زده نشدیم. با چشمانی باز منافع مردم بزرگ ایران را دنبال می‌کنیم.

.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5