سازمان ملل: ۱۰ میلیون نفر در جهان زندانی هستند

ایرنا – یک مقام سازمان ملل روز سه شنبه با بیان این که جمعیت زندانیان در سراسر جهان رو به افزایش است، گفت ، ازدحام بیش از حد زندانی ها شرایطی ایجاد می کند که به منزله بدرفتاری یا حتی شکنجه است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک ، ˈ خوآن مندز ˈ گزارشگر ویژه سازمان ملل همزمان با تلاش خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای بازنگری در قوانین این نهاد در مورد رفتار با زندانیان ، موضوع ازدحام بیش از حد ظرفیت زندان ها را برجسته ساخت .

وی گفت : میزان فزاینده زندانیان ، ˈ بارمالی عظیمی برای کشورها ˈ بوجود آورده و براورد می شود که در سطح جهان بیش از 10 میلیون زندانی وجود داشته باشد.

بحران جهانی زندان تاثیر نامطلوبی بر شرایط بازداشت داشته و به شرایطی منجر شده است که به منزله ˈ بدرفتاری یا حتی شکنجه ˈ است .

مندز در گزارش خود گفته است که مقررات استاندارد حداقل سازمان ملل در مقررات مربوط به رفتار با زندانیان که بیش از پنجاه سال پیش به تصویب رسیده ، با تحولات اخیر در قوانین بین المللی حقوق بشر همخوانی نداشته و عقب تر است .

وی فقدان ممنوعیت مطلق شکنجه در چارچوب استانداردها را به عنوان یک مسئله خاص مطرح کرده و پیشنهاد داد مقررات بهتری در مورد ˈ کاربرد سلولهای انفرادی ˈ وضع شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که دامنه این مقررات تا موسسات روانی و ایستگاه های پلیس گسترش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  10