سایه یوز ایرانی به برزیل می‌رود

از زمانی که برخی فعالان محیط‌زیست و گردشگری روند رو به رشد از بین رفتن یوز ایرانی را مشاهده کردند، هرکدام به گونه‌ای درصدد بهبود اوضاع زندگی این نوع یوزپلنگ بوده‌اند؛ از تذکرهای زیست محیطی و ایجاد انجمن‌های داوطلبانه گرفته تا تلاش برای بردن یوز به جام‌جهانی تا بیمه کردن این حیوان. وقتی از مردادماه ایده طرح یوزپلنگ روی لباس تیم ملی فوتبال شکل گرفت، شاید کمتر کسی به این فکر می‌کرد که مسیر دستیابی به این هدف، مهم‌تر از خود هدف باشد؛ مسیری که موجب شد عموم مردم ورزش‌دوست، علاقه‌مند به محیط‌زیست و سفر، بیش از هر زمانی نام «یوزپلنگ آسیایی» را بشنوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که قرار است بالاخره سایه یوزپلنگ در جام‌جهانی بر سرتیم ملی باشد یا دقیق‌تر، روی لباس بازیکنان تیم ملی کشورمان. پس از آنکه خبرگزاری «میراث فرهنگی» از رد قرار گرفتن لوگوی یوز ایرانی روی لباس تیم ملی در بازی‌های جام‌جهانی 2014 خبر داد، مسوولان فدراسیون فوتبال این خبر را رد کردند و گفتند قرار است این طرح در تار و پود لباس تیم ملی نقش بندد. به این خاطر گویا درج عین لوگوی یوزپلنگ آسیایی خلاف بند 7 ماده 11 آیین‌نامه مربوط به وسایل بازیکنان مصوبه هیات رئیسه فیفا است.

 به گزارش خبرگزاری «میراث فرهنگی»، «علی کفاشیان» رئیس فدراسیون فوتبال ایران خبر داد: «تاکنون هیچ مخالفتی با این موضوع صورت نگرفته است. این نماد روی لباس ملی پوشان چاپ می‌شود. ما این لباس را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال فرستادیم و آنان نیز آن را تایید خواهند کرد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4