ارزش معاملات کارگزاران از مرز ۱۷۶ هزار میلیارد تومان گذشت

پنج شرکت کارگزاری تا پایان بهمن ماه امسال بیش 32 درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا ارزش کل معاملات 92 کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدا تا پایان بهمن ماه امسال از مرز 176 هزار و 553 میلیارد تومان گذشت. این حجم از معاملات درقالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد.

 

همچنین ارزش معاملات خرد و بلوک عادی کارگزاران 101 هزار میلیارد تومان، معاملات بر خط (آنلاین) 2875 میلیارد تومان و ارزش معاملات عمده و انتقالی 2627 میلیارد تومان بود.

 

این در حالی است که تنها پنج شرکت کارگزاری تا پایان بهمن ماه بیش 32 درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و کارگزاری بانک ملت با 13.31 درصد، بانک ملی ایران با 6.63 درصد، مفید با 5.31 درصد، آگاه با 4.18 درصد و عمران فارس با 3.36 درصد در رتبه های اول تا پنجم ایستادند.

 

شرکت‌های صبا تامین، خبرگان سهام، بانک رفاه کارگران، حافظ و بانک صادرات نیز در مکان های ششم تا دهم فهرست بیشترین درصد ارزش خرید و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفتند.

 

این در حالی است که شرکتهای آبتین استاک با 12 صدم درصد ، سپهر باستان با 10 صدم درصد و دنیای نوین با هشت صدم درصد در انتهای این جدول قرار دارند.

 

آمار معاملات شرکتهای کارگزاری نشان می دهد که کارگزاری مفید با در اختیار داشتن 23.81 درصد کل معاملات برخط، در صدر این معاملات قرار دارد.کارگزاری آگاه با 6.07 درصد، بانک کشاورزی با 5.42 درصد، نهایت نگر با 2.46 درصد و بانک ملت با 2.20 درصد در رتبه های دوم تا پنجم بیشترین معاملات بر خط جای دارند.

 

در مجموع 92 کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، 89 کارگزار در سال 92 با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام دادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =