طرح جدید ایران برای حل بحران سوریه

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه از تدوین طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه خبر داد.

واحد مرکزی خبر: معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه از تدوین طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به ورود نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به کشورمان گفت : همزمان با حضور آقای اخضر ابراهیمی در تهران جزئیات این طرح چهار ماده ای برای حل سیاسی بحران سوریه مبتنی بر رای و تصمیم مردم این کشور ارائه می شود.

وی افزود: در این طرح ، واقعیات حل سیاسی بحران سوریه مورد توجه قرار گرفته و به حاکمیت ، تمامیت ارضی ، استقلال و رای مردم سوریه در ساز و کار دموکراتیک و انتخاباتی توجه کامل شده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: زمان برای تروریست ها و گروه های تکفیری در سوریه به پایان رسیده و هر گونه راهکار نظامی امنیتی برای حل بحران سوریه ناکارآمدی اش را از دست داده و اکنون این کشور آماده ورود به فضای حل واقع بینانه سیاسی است.

وی همچنین گفت : نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بعد از ظهر امروز با هدف پیگیری راه حل سیاسی بحران سوریه و دیدار و رایزنی با برخی مقامات کشورمان به ویژه آقایان ظریف و شمخانی وارد تهران شد.

معاون وزیر امور خارجه ، گفتگو درباره مذاکرات ژنو درباره سوریه را یکی از محورهای رایزنی آقای اخضر ابراهیمی با مقامات کشورمان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا این مذاکرات را فاقد واقعیات مبتنی بر صحنه می دانست و معتقد بود که نمی تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

امیرعبداللهیان ، نقش جمهوری اسلامی ایران را در مسائل منطقه به ویژه سوریه همواره سازنده و موثر و سفر آقای اخضر ابراهیمی را به کشورمان نشان دهنده این نقش مهم و سازنده دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1