متهم: از آزار دادنم فیلم می‌گرفت کشتمش!

پسر نوجوانی که متهم است صاحبکارش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است در جلسه دادگاه ادعا کرد مقتول دو سال او را آزار می‌داد و چند مرتبه از وی فیلمبرداری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روزنامه اعتماد: پسر نوجوانی که متهم است صاحبکارش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است در جلسه دادگاه ادعا کرد مقتول دو سال او را آزار می‌داد و چند مرتبه از وی فیلمبرداری کرده بود.

روز 15 آذرماه سال گذشته ماموران پلیس آگاهی اردبیل برای تحقیق در خصوص قتل مردی به نام رسول به ساختمانی نیمه‌کاره رفتند. این مرد که پرده‌دوز بود بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و شواهد نشان می‌داد نزاع سختی بین او و قاتلش در گرفته است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را در خصوص رازگشایی از این معمای جنایی آغاز کردند.

 ماموران در جریان تحقیقات خود دریافتند نوجوانی به نام پدرام در تولیدی رسول کار می‌کرد و بعد از مرگ صاحبکارش ناپدید شده است. همین سرنخ سبب شد فرضیه ارتکاب قتل توسط پسر نوجوان مطرح شود. در چنین شرایطی پدرام -17 ساله- دستگیر شد و طولی نکشید که در اعترافات خود به کشتن صاحبکارش اشاره کرد.

او گفت: رسول من را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و از این صحنه‌ها فیلمبرداری کرده بود. او مدام من را تهدید می‌کرد که اگر در این‌باره به کسی چیزی بگویم آبروریزی می‌کند. من هم از ترسم با کسی حرفی نزدم.

متهم به قتل درباره روز حادثه گفت: آن روز رسول به بهانه تخلیه بار من را به ساختمانی نیمه‌کاره برد. وقتی به آنجا رسیدیم فهمیدم او می‌خواهد با همدستی دو مرد دیگر مرا مورد اذیت و آزار قرار دهد. به همین دلیل با او درگیر شدم و در دفاع از خودم چند ضربه چاقو به او زدم و فرار کردم. در ادامه رسیدگی به این پرونده این نوجوان صحنه جنایت را بازسازی کرد و با راهنمایی او ماموران چاقو را در یکی از میدان‌های اردبیل کشف کردند.

در چنین شرایطی پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان اردبیل فرستاده شد. صبح سه‌شنبه گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه اول دادگاه کیفری استان اردبیل برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و روند تحقیقات را شرح داد. او در ادامه شواهد و مدارک را علیه پدرام دانست و خواستار مجازاتش شد. د

ر ادامه نوبت به اولیای‌‌دم رسید تا خواسته‌شان را مطرح کنند. آنها اعلام کردند خواسته‌شان قصاص پسر نوجوان است و حاضر به گذشت نیستند. در ادامه این جلسه قاضی با تفهیم اتهام قتل عمد به پدرام از او خواست در جایگاه بایستد و از خود دفاع کند. متهم به قتل اتهامش را پذیرفت اما ادعا کرد تصمیمی برای ارتکاب قتل نداشته و این کار را در دفاع از شرافتش مرتکب شده است.

نوجوان 17 ساله ادامه داد: من دو سال بود که در کارگاه پرده‌دوزی رسول کار می‌کردم. یک روز او به من شربتی تعارف کرد که من بعد از نوشیدنش بیهوش شدم. چند ساعت بعد وقتی به هوش آمدم فهمیدم صاحب‌کارم مرا مورد اذیت و آزار قرار داده است. به او اعتراض کردم اما فهمیدم او از این کارش فیلمبرداری کرده است. رسول من را تهدید کرد اگر در این باره با کسی صحبت کنم فیلم را منتشر می‌کند و من هم مجبور شدم ساکت باشم اما این پایان کار نبود و او چند مرتبه دیگر هم این کار را تکرار کرد. نمی‌دانستم باید در این شرایط چه کار بکنم. از طرفی می‌ترسیدم این ماجرا را برای کسی تعریف کنم. مجبور بودم این شرایط را تحمل کنم تا اینکه یک روز با رسول صحبت کردم او قول داد دیگر آزارم ندهد.

 پدرام ادامه داد: مدتی گذشت و همه ‌چیز به روال عادی برگشته بود تا اینکه یک روز صاحبکارم گفت برای تخلیه بار باید به یک ساختمان نیمه‌کاره برویم. من دیگر به آن روزهای تلخ فکر نمی‌کردم و همه حواسم به کار بود تا اینکه وقتی به ساختمان نیمه‌کاره رسیدیم فهمیدم دو مرد دیگر هم آنجا هستند. رفتار رسول مشکوک بود. هیچ باری برای تخلیه کردن نبود. خیلی ترسیده بودم و نمی‌دانستم رسول چه نقشه‌یی دارد اما چند دقیقه بعد فهمیدم او می‌خواهد همراه دو مرد غریبه به سراغ من بیاید. به همین دلیل با او درگیر شدم. او می‌خواست هر طور شده نقشه‌اش را اجرا کند و من هم وقتی خودم را در تنگنا دیدم برای دفاع از شرافتم چاقو کشیدم و ضربه‌یی به رسول زدم. با اینکه زخمی شد اما او هم چاقو کشید و می‌خواست من را بزند ولی چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه دیگر زدم و فرار کردم. در بین راه دو چاقو را در یکی از میدان‌های شهر انداختم و خودم را مخفی کردم.

در ادامه این جلسه عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع پدرام در جایگاه ایستاد و در دفاع از او گفت: همه شواهد و قرائن موجود در پرونده از جمله پرینت مکالمات و پیامک‌های رد و بدل شده بین موکلم و مقتول نشان می‌دهد مقتول مدت‌ها پدرام را مورد آزار و اذیت قرار داده و بارها او را تهدید کرده است.

این موضوع از سوءنیت مقتول حکایت دارد و نشان می‌دهد نوجوان 17ساله در دفاع از شرافتش این قتل را مرتکب شده است. خرمشاهی در ادامه به قانون جدید مجازات اسلامی استناد کرد و گفت: اصل دفاع کردن موکلم کاملا محرز است و طبق ماده 302 قانون جدید مجازات اسلامی اگر بحث دفاع محرز باشد، حتی اگر این دفاع متناسب با عمل مقتول نباشد، قصاص منتفی است و متهم به دیه یا تعزیر محکوم می‌شود.

بنابراین به عنوان وکیل‌‌مدافع متهم خواستار صدور حکم شایسته در این خصوص هستم. در پایان این جلسه پدرام بار دیگر به جایگاه فراخوانده شد تا برای آخرین مرتبه از خود دفاع کند.

 او گفت: باور کنید من نمی‌خواستم صاحبکارم را بکشم و اگر مجبور نبودم دست به این کار نمی‌زدم. رسول دو سال زندگی‌ام را سیاه کرده بود و در این مدت بارها از خدا مرگ خواستم ولی این اواخر او قول داد دیگر کاری به کارم نداشته باشد.

فکر می‌کردم همه‌چیز درست شده است اما او باز هم می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد. او دو سال مرا مورد آزار و اذیت قرار می‌داد، من هم او را کشتم. در پایان این نشست قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به زودی رای خود را در این‌باره اعلام کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  +    =  44