بیت‌کوین عامل انحراف ذهن است

یکی از فعالان پیشرو در حوزه پرداخت آنلاین:

در حالی که امروزه اخبار و گزارش‌های فراوانی از اقبال جهانی به بیت‌کوین (Bitcoin) به عنوان پول دیجیتال بین‌المللی منتشر می‌شود و برخی معتقدند که تعداد بیت‌کوین‌های در گردش مدام در حال افزایش است، یک کارشناس با سابقه نظر کاملاً متفاوتی در این خصوص دارد.

به گزارش شرکت ملی انفورماتیک به نقل از تلگراف، Nathaniel Borenstein یکی از فعالان پیشرو در حوزه پرداخت آنلاین، مخترع فناوری پیوست فایل‌ها به ایمیل و یکی از بنیانگذاران استارت‌آپ First Virtual می‌گوید بیت‌کوین یک ارز دیجیتال ذهنی است.

این دانشمند علوم رایانه‌ای می‌گوید: من از زمان راه‌اندازی First Virtual یکی از طرفداران دو آتیشه پرداخت آنلاین بوده‌ام. در این فرایند مسیرهای متعددی وجود دارد که برخی درست است و برخی نادرست و برخی نیز میانه‌اند.

Nathaniel Borenstein می‌گوید من نمی‌توانم بفهمم چرا برخی عاشق بیت‌کوین هستند.وی همچنین با اشاره به خالق بیت‌کوین گفت هیچ کس نمی‌داند فردی که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) شناخته می‌شود، کیست.

گفتنی است مخترع بیت‌کوین هرگز هویت خود را فاش نکرده است و هنوز هم انگیزه او از این اختراع به صورت یک راز بزرگ، حل نشده باقی مانده است.

 امروزه اقتصاد بیت‌کوین با کاربران جدیدی که هر روز به آن می‌پیوندند، به سرعت در حال توسعه است.ارزش تمام بیت‌کوین‌های در گردش، بیش از 1.3 میلیارد دلار آمریکا براورد می‌شود.

علیرغم همه اینها، طبق تعریف، ارز باثبات به ارزی گفته می‌شود که پشتوانه آن طلا و نقره باشد.در جوامع پیشرفته، ارزهای معتبر از حمایت کامل دولت نیز برخوردارند، ولی پشتوانه بیت‌کوین چیست؟

تا کنون هیچ دولتی پول بودن بیت‌کوین را تایید نکرده است.از سوی دیگر بیت‌کوین فاقد سیستم کنترل‌کننده متمرکز بوده و توسط هیچ نهاد یا سازمان دولتی اداره نمی‌شود.

آقای Nathaniel Borenstein می گوید بیت‌کوین مانند سهام شرکتی است که در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهد.وی بیت‌کوین را یک سردرگمی و عامل انحراف ذهن می‌نامد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  37