لحظه به لحظه با بحران امنیتی عراق

درگیری‌ها در عراق وارد چهارمین روز خود شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از نامه نیوز، بحران امنیتی در عراق وارد چهارمین روز خود شد ؛ درحالی که پارلمان این کشور نتوانست به توافقی برای اعلام وضعیت فوق‌العاده دست پیدا کند، ترکیه همچنان تلاش می‌کند تا جان دیپلمات‌هایش را نجات دهد.

از سوی دیگر آمریکا در پاسخ به درخواست نخست وزیر عراق برای کمک در مقابله با داعش اعلام آمادگی کردند و باراک اوباما در همین زمینه گفت که واشنگتن در صورتی که منافعش به خطر بیفتد آماده هرگونه اقدام نظامی است.

این در شرایطی است که نیروهای ویژه ارتش عراق تلاش دارند تا به کانون تروریست‌ها در موصل بروند و این شهر را پس بگیرند.

در ادامه می توانید آخرین تحولات مربوط به عراق را پیگیری کنید؛

رویترز ادعا کرد: داعش با اشغال دو شهر به مرزهای ایران رسید!

نیروهای گروه تروریستی داعش در ادامه پیشروی‌های خود در عراق، دو شهر از استان دیاله، واقع در شرق عراق و در مجاورت مرزهای ایران را تصرف کردند.

به گزارش «تیک»، رویترز روز جمعه، 23 خرداد، به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت که شهرهای جلولا و السعدیه به علاوه چندین روستای اطراف کوهستان حمرین به دست اسلام‌گرایان افراطی داعش افتاده و نیروهای نظامی نیز پست‌های خود را رها کرده‌اند.

شهر جلولا در مجاورت استان کرمانشاه ایران و در فاصله 42 کیلومتری مرز خسروی قرار دارد و این در حالی‌ است که ایران گروه داعش را گروهی تکفیری و تروریستی می‌داند و هشدار داده که آماده مقابله با تهدیدات این گروه است.

نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در روزهای اخیر توانسته‌اند شهر موصل، یکی از بزرگترین شهرهای عراق، را تصرف کنند، امری که امکان پیشروی سریع آنها به سمت بغداد را فراهم آورده است.

هزاران نفر از مردم کربلا برای نبرد با داعش راهی موصل شدند

بیش از هزار نفر از مردم کربلا برای نبرد با نیروهای دولت اسلامی عراق و شامات راهی شهر «موصل» شده‌اند.

مقامات دولت عراق روز سه شنبه 20 خرداد (10 ژوئن) اعلام کردند که افراد مسلح گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام – داعش – پس از چهار روز نبرد، نیروهای ارتش و پلیس مستقر در شهر را وادار به فرار کرده و شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق را به تصرف خود در آورده اند.

موصل در یکی از مناطق نفت خیز عراق واقع شده اما به گزارش منابع نفتی، تحولات نظامی اخیر تاثیری فوری بر عرضه نفت ندارد زیر منابع واقع در منطقه در دست بهره برداری نبوده است.

سی ان ان: آمریکا اوایل هفته آینده درباره اقدام نظامی علیه داعش تصمیم‌گیری می‌کند

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه آمریکایی اعلام کرد: دولت آمریکا در آغاز هفته آینده در خصوص اقدام نظامی فوری و محدود هوایی علیه مراکز داعش در عراق تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سی ان ان؛ واشنگتن قرار است در آغاز هفته آینده در خصوص اقدام نظامی هوایی محدود ضد مراکز نیروهای تروریستی داعش در عراق تصمیم گیری کند.

منابع آگاه آمریکایی امروز جمعه اعلام کردند: در پایان تعطیلات آخر هفته دولت آمریکا در خصوص اقدام نظامی هوایی محدود و وفوری ضد اهداف محل استقرار نیروهای داعش تصمیم گیری خواهد کرد.

چین آمادگی خود را برای کمک به عراق اعلام کرد

پکن امروز، جمعه اعلام کرد که اوضاع عراق را از نزدیک زیر نظر دارد و به دولت عراق پیشنهاد داده است تا با هر وسیله ممکن به بغداد کمک بدهد.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری السومریه، پکن امروز جمعه اعلام کرد که اوضاع عراق را از نزدیک زیر نظر دارد و به دولت عراق پیشنهاد داده است تا با هر وسیله ممکن به بغداد کمک بدهد.

«هوا چون ینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از تلاش‌های دولت عراق برای حفظ امنیت و ثابت داخلی حمایت کرده و امیدوار است که عراق در کوتاه ترین زمان ممکن به ثبات، امنیت و شرایط طبیعی باز گردد.

کری: درباره اقدام نظامی در عراق رایزنی کرده‌ایم

وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره نقض حقوق زنان در جنگ، از رایزنی در خصوص اقدام نظامی در عراق خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «بی بی سی»، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره نقض حقوق زنان در جنگ، از رایزنی در خصوص اقدام نظامی در عراق خبر داد.

وی افزود: با توجه به وخامت اوضاع در عراق، از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا انتظار اقدام به موقع در این کشور را داریم

ورود هزاران نیروی داوطلب به سامرا برای حفاظت از حرم ائمه

هزاران نیروی داوطلب مردمی برای حفاظت از حرم امامین عسگریین وارد شهر مقدس سامرا شدند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، هزاران نیروی داوطلب شیعه، برای حفاظت از دو حرم مقدس شیعیان وارد شهر سامرا شدند.

به کاروان‌های متشکل از جنگجویان شیعه در حالی که به وسیله کامیون‌های پلیس عراق اسکورت می شدند، صبح زود از شهر بغداد به سمت سامرا حرکت کردند و گمان می رود که تا ساعات عصرگاهی وارد شهر سامرا شده باشند.

نماینده آیت‌الله سیستانی: مردم عراق برای دفاع از کشور سلاح به دست بگیرند

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: آیت الله سیستانی با صدور فتوایی علیه گروه داعش اعلام «جهاد کفایی» کرد.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، یکی از نمایندگان آیت الله سیستانی روز جمعه از مردم خواست سلاح به دست گیرند و از کشور خود در برابر ستیزه جویان دفاع کنند.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی این سخنان را در خطبه های نماز جمعه در شهر کربلا بیان داشت.

به گزارش به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز،‌ "عبدالمهدی الکربلایی"، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در کربلا امروز (جمعه) اعلام کرد:‌ هرکسی که در راه دفاع از وطن خود جان خویش را از دست بدهد، شهید محسوب می‌شود.

وی همچنین از تمامی عراقی‌ها خواست تا در صورتی که توانایی دارند سلاح به دست گرفته و به صورت داوطلبانه برای همکاری با نیروهای امنیتی در مقابله با گروه داعش تلاش کنند.

الکربلایی افزود: اوضاع کنونی عراق بسیار وخیم است و ما باید به مسئولیتی که بر دوش داریم، عمل کنیم چرا که این مسئولیت، ‌مسئولیتی قانونی و ملی است.

وی گفت:‌ ملت و کشور عراق با چالش‌ و تهدید بزرگی مواجه هستند و هدف تروریست‌ها سلطه بر تمامی استان‌ها به ویژه بغداد، کربلا و نجف است.

الکربلایی گفت: افراد مسلح تمامی عراقی‌ها را هدف قرار داده و عراق با تهدیدی جدی روبه‌رو است اما مردم این کشور بزرگتر از این خطرات و تهدیدات هستند.

درگیری نیروهای عراق با داعش در شمال بغداد

نیروهای نظامی و امنیتی عراق روز جمعه با تروریست های گروه داعش که به سوی شهر ˈبعقوبهˈ در 50 کیلومتری شمال بغداد پیشروی می کردند، درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعقوبه درعراق، افسران پلیس و ارتش عراق گفتند: نیروهای امنیتی سرگرم نبرد با شبه نظامیان در حومه ˈمقدادیهˈ در 35 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه هستند.

بعقوبه پایتخت استان ˈدیالهˈ با جمعیتی متشکل از عرب ها، کردها، سنی ها و شیعیان، از هنگام آغاز تهاجم آمریکا و هم پیمانانش به عراق در سال 2003، شاهد خشونت های زیادی بوده است.

داعش دستور انهدام مزارهای دینی در عراق را صادر کرد

گروهک تروریستی داعش دستور داد تمام مزارهای دینی و مقدس اسلامی در عراق به صورت کامل منهدم شود.

به گزارش پایگاه خبری المحیط؛ گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام داعش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از این پس تمام مزارهای دینی و مزارهای مذهبی در عراق منهدم می شوند.

داعش در بخش دیگری از بیانیه خود خطاب به دولت عراق در بغداد ادعا کرد: از این پس تمام اموال عمومی عراق بخشی از مالکیت دولت اسلامی در عراق و شام است و بغداد حق تصرف در آنها را ندارد.

ابوطالبی: تسخیر بخش هایی از عراق می تواند سرآغاز تجزیه این کشور باشد

 ˈحمید ابوطالبیˈ معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، در صفحه توئیتر خود نوشت: تسخیر بخش هایی از شمال عراق می تواند سرآغاز تجزیه این کشور به سه بخش باشد.

به گزارش ایرنا، ابوطالبی، عصر پنجشنبه پس از پایان مکامله تلفنی ˈحسن روحانیˈ رئیس جمهوری با ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر عراق، در توئیتر نوشت: لحظاتی پیش مکالمه روحانی با مالکی به پایان رسید و روحانی به طور دقیق در جریان وضعیت عراق قرار گرفت.

سازمان ملل متحد: خودکشی چهار زن موصلی پس از هتک حرمت توسط داعش

سخنگوی دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد از اعدام گسترده شهروندان موصل و خودکشی 4 زن در این شهر به دلیل هتک حرمت توسط نیروهای داعش خبر داد.

بنا به گزارش روزنامه «دیلی استار»، «روپرت کولویل» سخنگوی دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه از اعدام گسترده شهروندان موصل و خودکشی 4 زن در این شهر به دلیل هتک حرمت توسط نیروهای داعش خبر داد.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، پس از حمله داعش به شهر موصل و آزاد کردن عمدی زندانیان این شهر، مجرمین با ورود به مناطق مسکونی در صدد انتقام از مسببین محکومیت خود برآمدند که این حوادث در کنار اعدام‌های اعضای داعش، منجر به کشته شدن صدها شهروند موصلی شده است.

 این گزارش می‌افزاید: علاوه بر ربودن 16شهروند مسیحی تبار، عوامل داعش در یک مورد، 17 شهروند موصلی را به دلیل همکاری با نیروهای پلیس اعدام کرده‌اند.

مرجعیت عراق: کسانی که توانایی دارند به ارتش ملحق شوند

به گزارش سومریه نیوز، مرجعیت دینی در عراق با اشاره به اینکه تروریست‌ها عراق را با خطر بزرگی مواجه کرده‌اند تاکید کرد که این گروه‌ها همه استان‌ها از جمله کربلا و نجف را هدف قرار.

مرجعیت عراق از تمامی کسانی که توانایی حمل سلاح دارند درخواست کرد تا برای مبارزه با داعش به ارتش این کشور ملحق شوند.

به گزارش فارس، پیشتر آیت الله سیستانی مرج عالیقدر عراق نیز خواستار برخورد با تروریست‌ها شده بود.

رویترز: ایران آماده همکاری با آمریکا در زمینه عراق است
رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی که نامش فاش نشده اعلام کرد ایران ممکن است به منظور کمک به دولت بغداد برای مقابله با تروریست‌ها تمایل به همکاری با واشنگتن داشته باشد.

مقام ایرانی به رویترز گفته است موضوع فوق در حال حاضر در حال بحث میان سران جمهوری اسلامی است. این مقام ایران همچنین اشاره‌ای نکرده است که آیا این موضوع با دیگر طرف‌های خارجی مطرح شده است یا خیر.

این مقام ایرانی همچنین با اشاره به وقایع اخیر در عراق گفته است: ما آماده همکاری با آمریکایی‌ها برای پایان دادن این ناآرامی‌ها در خاورمیانه هستیم. ما در عراق، سوریه و بسیاری کشورها دارای نفوذ فراوانی هستیم.

به گزارش تسنیم، به گفته مقامات و تحلیلگرانی که رویترز اشاره دقیق به هویت آنها نکرده ایران برای عراق مشاوران و تجهیزات نظامی (البته نه نیروی نظامی) ارسال خواهد کرد تا به نوری المالکی نخست وزیر عراق متحد تهران کمک کند.

پیش از این روزنامه "وال استریت ژورنال" مدعی شده بود که ایران نیروهای نظامی برای مقابله با عناصر تروریستی داعش به عراق فرستاده است.

وزارت کشور عراق از اجرای طرح ویژه دفاع از بغداد خبر داد/ عکس صدام در دست تروریست‌های داعش
تروریست های داعش تصویر "صدام " دیکتاتور معدوم عراق و عزت الدوری معاونش را در دست گرفته و در شهر می گشتند.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبر فوری گزارش داد: وزارت کشور عراق از اجرای طرح امنیتی جدیدی برای دفاع از بغداد در برابر حمله احتمالی داعش خبر داد.

همچنین به گزارش انتخاب، تروریست های داعش تصویر "صدام " دیکتاتور معدوم عراق و عزت الدوری معاونش را در دست گرفته و در شهر می گشتند.

شاهدان عینی در شهر تکریت می گویند، تروریست های داعش تصویر صدام دیکتاتور معدوم عراق و عزت الدوری معاونش را در دست گرفته و در شهر می گشتند.

شاهدان عینی در تکریت با اشاره به اینکه تروریست های داعش عکس هایی از صدام رئیس معدوم رژیم بعث عراق و عزت الدوری معاون وی را برافراشته بودند، تاکید کردند که بی شک این عناصر تروریست از اعضای حزب سرنگون شده بعث و گروه های وابسته به تشکیلات "نقشبندیه" به سرکردگی عزت الدوری هستند.

اهالی شهر تکریت با اشاره به این موضوع تصریح کردند، گروه های دیگری نیز پرچم گروهک تروریستی "داعش" را برافراشته بودند.

شاهدان افزودند : مناطق "بیجی"، "سلیمان بیک "، "الدور" و "طوزخرماتو" که همه از توابع استان صلاح الدین هستند مانند تکریت بدون کمترین مقاومتی سقوط کردند و این در حالی است که اکثریت اهالی شهرهای طوزخورماتو شیعه و سلیمان بیک سنی هستند.

در این میان، درگیری های مسلحانه در مناطق شمال و شمال شرقی شهر سامرا تشدید شده است. مرقد امامین عسکریین در این شهر قرار دارد.

در بغداد نیروهای داوطلب در خیابان‌های پایتخت حضور یافته و مقتدی صدر رهبر جنبش صدر به منظور دفاع از اماکن مقدس مانند مساجد و مراقد دستور تشکیل گروه هایی موسوم به گردان های صلح و آرامش داده است.

عشایر عراق نیز اقدام به تشکیل نیروهای دفاع از شهرهای جنوب این کشور کرده اند.

پیشمرگه کنترل «جلولاء» و «السعدیه» را در استان دیالی به دست گرفت

یک منبع امنیتی در پلیس استان دیالی عراق امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه کنترل دو شهر جلولاء و السعدیه را بعد از پاکسازی عناصر داعش به دست ارتش عراق، به دست گرفته‌اند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری السومریه، یک منبع امنیتی آگاه در ناحیه «جلولاء» واقع در استان دیالی عراق اعلام کرد که یک دسته از نیروهای پیشمرگه برای حمایت از مراکز رسمی به این ناحیه وارد شده است.

این منبع تاکید کرد: یک طرح امنیتی برای به دست گرفتن پرونده امنیتی در مناطق مختلف جلولاء به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد که اوضاع امنیتی در مرکز ناحیه جلولاء آرام است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

این درحالی است که از صبح امروز رسانه‌های حامی داعش همچون العربیه، رویترز و بی‌بی‌سی مدعی شده‌اند که این شهر مرزی با ایران در کنترل داعش است.

شهر جلولا علاوه بر هم مرزی با ایران دارای یک پایگاه نظامی مهم است که بر اهمیت این شهر می‌افزاید.

توقیف 2 تانکر بمب‌گذاری شده و حامل سلاح در کربلا/انهدام سه خودروی داعش در بعقوبه

نیروهای امنیتی عراق یک تانکر بمبگذاری شده و حامل سلاح را در جنوب کربلا توقیف و سه خودروی داعش را نیز در شمال بعقوبه منهدم کردند که سرنشینان آن کشته شدند.

یک منبع پلیس استان کربلا امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک تانکر بمب گذاری شده و یک تانکر حامل سلاح را در جنوب کربلا شناسایی و توقیف کردند.

عملیات نظامی دجله هم اعلام کرد که سه خودروی داعش را در شمال شرق بعقوبه منهدم کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

واشنگتن: شواهدی برای تأیید حضور ایران در عراق نداریم

 جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت شواهدی از حضور ایران در عراق وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره ابراز تمایل ایرانی‌ها برای دفاع از شیعیان در عراق گفت: «ما این اظهارات را شنیده‌ایم یا این گزارش‌ها را دیده‌ایم. ما هیچ شواهدی در تأیید حضور آنها در آنجا نداریم.»

ساکی در ادامه سخنان روز گذشته خود را تکرار کرد و گفت که واشنگتن در بسیاری از موارد ایرانی‌ها را به ایفای نقش سازنده ترغیب کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی دیگر که منظور وی از کاربرد واژه «بسیاری از موارد» را پرسیده بود تصریح کرد که واشنگتن همچنین خواستار ایفای نقش سازنده از سوی ایران در سوریه بوده است.

جنگنده های عراق نیروهای داعش را درتکریت هدف قرار دادند
صباح النعمان سخنگوی رسمی اداره مبارزه با تروریسم اعلام کرد : جنگنده های ارتش روز جمعه شمار بسیاری از عناصر داعش در شمال شهر تکریت مورد تعقیب قرار داده و به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العراقیه، النعمان گفت : نیروهای ویژه با هماهنگی نیروی هوایی هم اکنون در حال تعقیب باندهای داعش در روستاهای واقع در شمال تکریت بسر می برند.

اداره مزبور همچنین روز گذشته اعلام کرد: دو خودروی متعلق به داعش در شهر تکریت منهدم شده و سرنشینان آنها کشته شده اند.

گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی/کری: اوباما درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ می کند

گفتگوی تلفنی معاون رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق و اظهارات مقامات بلندپایه واشنگتن درباره عراق از جمله خبرهای سیاسی این کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق اوضاع امنیتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به جزئیات این مکالمه تلفنی اشاره ای نشده است. در همین راستا اسکای نیوز عربی گزارش داد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور آمادگی دارد تا درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ کند.

از سوی دیگر روسیا الیوم گزارش داد: باراک اوباما در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: واشنگتن تمامی گزینه ها را برای کمک به دولت عراق در مقابله با گروه های تروریستی مورد بررسی قرار می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای مقابله به تروریست ها در عراق به کار خواهد گرفت گفت: من هیچ چیز را بعید نمی دانم.

اعلام حمایت شورای امنیت از دولت و ملت عراق برای مقابله با داعش

اعضای شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری جلسه‌ای دوساعته آخرین تحوات عراق را بررسی و ازهمه احزاب عراق خواست با هدف مقابله با داعش هر چه زودتر به یک گفت‌وگوی ملی روی آورند.

به گزارش «العالم»، شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه تمام اقدامات تروریستی کنونی در عراق را محکوم کرد،

اعضای پانزده‌گانه شورای امنیت یک جلسه دو ساعته پشت درهای بسته در مقر این شورا در نیویورک برگزار کردند و با گوش دادن به گزارش « نیکلای ملادینف» نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق از طریق ویدئوکنفرانس از آخرین تحولات عراق آگاه شدند.

نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع عراق

به دنبال حملات گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش به شهرهای عراق و وخیم‌شدن اوضاع امنیتی در این کشور، منبعی در اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه اوضاع عراق را در نشست روز یکشنبه خود مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منبع مسئولی در اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه در نشست فوق‌العاده خود در روز یکشنبه آتی، اوضاع عراق را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش منبع مذکور، در این نشست درخصوص حمایت اتحادیه عرب از دولت عراق در مقابله با تروریسم بحث و گفتگو خواهد شد.

اوضاع عراق خارج از کنترل نیست/وضعیت موصل ناشی از پیامدهای بحران سوریه است

وزیر امور خارجه عراق با اعلام اینکه وضعیت موصل ناشی از پیامدهای بحران سوریه است گفت: اوضاع عراق خارج از کنترل نیست.

به گزارش النشره، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت: اوضاع موصل و مناطق خارج از کنترل دولت شبیه دوران پس از سقوط رژیم صدام است.

وی با بیان این مطلب افزود: اوضاع عراق خارج از کنترل نیست و می تواند به وضعیت قبل و حتی بهتر از آن بازگردد. زیباری خاطرنشان کرد: بهبود اوضاع در گروی اتخاذ اقدامات عملی و پویا و نیز بازنگری در ساختار نیروهای مسلح است.

اخبار ضد و نقیض از حضور داعش پشت دروازه های ایران

رسانه های خارجی اخبار ضد و نقیضی را درباره وضعیت جلولاء در نزدیک مرزهای ایران و سیطره داعش بر این منطقه منتشر کرده اند.

به نقل از سومریه نیوز، انور حسین یکی از مسئولان محلی منطقه جلولاء در استان دیاله امروز اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ در مقابل حمله گروه داعش ایستادگی کردند.

به گفته وی، داعش سعی داشت از ورودی غربی وارد جلولاء شود. به میزان خسارت وارده به افراد مسلح اشاره ای نشده است.

به گزارش مهر در حالی که این مسئول محلی سیطره داعش بر مناطق جلولاء را تکذیب می کند برخی منابع خبری اعلام کرده اند تروریست های داعش جلولاء نزدیک به مناطق مرزی ایران را تحت سیطره خود درآورده اند.

لاوروف: تحولات عراق نشانه شکست ماجراجویی آمریکا و انگلیس است

سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با ابراز نگرانی از تحولات اخیر عراق گفت:این رویدادها بیانگر شکست کامل ماجراجویی آمریکا و انگلیس دراین کشور می باشد که از سلطه آنها خارج شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اینترنتی شبکه المیادین ، لاوروف تاکید کرد: روسیه با دولت و ملت عراق اعلام همبستگی می کند. آنها باید صلح و امنیت را به کشور خود باز گردانند.

وی ابراز داشت : اقدامات شرکای غربی ما سوالات بسیاری را بر انگیخته و وحدت و یکپارچگی عراق مورد تردید واقع شده است .

وی افزود: تروریسم در عراق گسترس یافته است زیرا نیروهای اشغالگر به فرآیند سیاسی داخلی این کشور اهمیتی قائل نیستند و به گفت وگوی آشتی ملی کمکی نمی کنند و تنها به منافع شخصی خود می اندیشند.

وی خاطرنشان کرد: عقب نشینی نیروهای آمریکا از عراق به دلایل سیاسی انجام گرفت آنهم در زمانی که نیروهای امنیتی عراق برای تضمین حاکمیت قانون و نظام در سراسر این کشور از آمادگی کافی برخوردار نبودند.

وی اظهارات ویلیام هیگ همتای انگلیسی خود را که طی آن اوضاع عراق را به لاینحل باقی ماندن اوضاع در سوریه ارتباط داده است، اظهارات مسخره توصیف کرد.

افزایش تدابیر امنیتی در کربلا

تدابیر امنیتی در شهر کربلای معلی برای تامین امنیت زائران در آستانه نیمه شعبان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، زائران حسینی امسال نسبت به سال های گذشته، حضور بیشتری داشتند و همین امر سبب افزایش ایست های بازرسی و تدابیر امنیتی شده است.

براساس این گزارش، از سوی دیگر، جاده های منتهی به کربلا بدلیل جمعیت زیاد زوار و تدابیر امنیتی بسته شده، و زائران حسینی با پای پیاده بخشی از راه را طی می کنند.

اکنون بیش از 12 هزار زائر ایرانی در امنیت کامل در کربلای معلی حضور دارند و خود را آماده درک فضیلت شب نیمه شعبان می کنند.

نیمه شعبان به افق عراق روز شنبه 24 خرداد خواهد بود.

خداحافظی غم انگیز قبل از نبرد با داعش

بحران امنیتی در عراق در حالی وارد روز چهارم خود می‌شود که افکار عمومی در عراق به شدت اقدامات گروه‌های تروریستی در استان‌های نینوا، صلاح الدین و کرکوک را محکوم می کنند.

در این میان انتشار تصویری غم انگیز از خداحافظی یک کودک عراقی با پدرش که از نیروهای پیشمرگه‌ای است که قصد رفتن به جنگ با نیروهای داعش را دارد،‌موجی از واکنش ها را درپی داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  12