جدیدترین آمار فروش فیلم‌ های روی پرده

یلم های روی پرده در روزهای منتهی به ماه رمضان فروش متوسطی دارند. فروشی پر فراز و نشیبی که دلیل اصلی آن بازی های جام جهانی فوتبال است.

بانی فیلم: فیلم های روی پرده در روزهای منتهی به ماه رمضان فروش متوسطی دارند. فروشی پر فراز و نشیبی که دلیل اصلی آن بازی های جام جهانی فوتبال است. خصوصا در روزهایی که تیم ملی ایران بازی دارد پرنده در سالن های سینما پر نمی زند! این اتفاق البته هنگام برگزاری بازی های مهم نیز تکرار می شود تا مشخص شود برای مردم فوتبال در اولویت قرار دارد.

پیش بینی می شود گیشه فیلم ها با آغاز ماه رمضان نیز افت محسوسی پیدا کند. مگر اینکه رضا عطاران با «رد کارپت» دوباره به داد گیشه سینماها برسد. به غیر فیلم عطاران از امروز فیلم سینمایی «برف» نیز اکران عمومی شود تا دو فیلم پربازیگر امیدهای از رونق نیفتادن گیشه سینماها باشند.

به غیر از این دو فیلم از جمع اکران های قدیمی «پنج ستاره» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» همچنان فروش خوبی دارند. خصوصا فیلم روح ا… حجازی که به طور میانگین روزهای عادی وسط هفته 10 میلیون تومان فروش می کند. این فیلم با احتساب فروش 125 میلیونی شهرستان تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان فروخته است. «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» تاکنون در 15 شهرستان اکران شده و بزودی در شهرهایی چون شهرکرد، قائم شهر، نیشابور، سبزوار، بیرجند، تبریز و شیراز نیز روی پرده می رود. «زندگی مشترک …» شاید تنها فیلم جدول اکران باشد که با نمایش فیلم های جدید تعداد سینماهایش کم نخواهد شد.

«پنج ستاره» علی رغم گذشت 47 روز از آغاز اکرانش همچنان دومین فیلم پرمخاطب جدول اکران است. فیلمی که توانسته تاکنون حدود یک میلیارد تومان فروش کند. فیلم افشارزاده تعدادی از سینماهای تهرانش را از دست می دهد و از هفته آینده به تعداد سالن هایش در شهرستان ها اضافه خواهد شد.

«متروپل» و «اشباح» فروشی نزدیک به هم دارند و از امروز با اکران فیلم های جدید بیشتر سالن های خود را از دست می دهند. شاید اکران فیلم های کیمیایی و مهرجویی در ایام ماه رمضان در چند تک سانس پردیس های سینمایی ادامه پیدا کند. فروش فیلم کیمیایی با احتساب گیشه 230 میلیونی فیلم در شهرستان به مرز 600 میلیون تومان رسیده است. در مقابل «اشباح» فقط 300 میلیون تومان فروش داشته از این رقم 60 میلیون آن متعلق به گیشه شهرستان های فیلم است. این فیلم قرار است از امروز در جهرم و قزوین نیز روی پرده برود.

«50 قدم آخر» تنها فیلم جنگی جدول اکران هم فروش خوبی ندارد. فیلم کیومرث پوراحمد در حالیکه 18 روز از آغاز اکرانش گذشته فقط 50 میلیون تومان فروخته است. رفسنجان، کاشان، اهواز، گرگان، همدان، مشهد، رشت و لاهیجان شهرهای نمایش دهنده این فیلم هستند که فروش شان تاکنون 15 میلیون تومان شده است.

وضعیت فروش «دربست آزادی» فیلم تازه اکران شده جدول اصلا مساعد نیست. این فیلم بعد از یک هفته نمایش در تهران فقط 22 میلیون تومان فروخته. فیلم مهرشاد کارخانی قرار است از هفته آینده در مشهد (3 سینما)، کاشان و اهواز نیز روی پرده برود.

از جمع فیلم های قدیمی جدول، «زندگی جای دیگری است» همچنان در تهران و شهرستان ها 30 سالن دراختیار دارد. فیلمی که در شهرستان ها 200 میلیون فروخته و در تهران نیز بیش از نیم میلیارد تومان فروش داشته است. فیلم های «رد کارپت» و «برف» از امروز جایگزین «متروپل» و «پنج ستاره» در سینماهای سرگروه خواهند شد.

جدیدترین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54