چهار عامل افزایش قیمت طلا

اما عامل بعدی رشد قیمت ها بوجود آمده فرصت خرید پس از کاهش قیمت ها به زیر 1300 دلار بوده است. و در نهایت چهارمین عامل که بر جذابیت طلا افزوده اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جهان سهم ـ قیمت طلا در روزهای اخیر نوسانی قابل ملاحظه داشته است. روز گذشته قیمت هر اونس فلز زرد به زیر 1300 دلار کاهش یافت که پایین ترین میزان از سه هفته پیش بود اما امروز قیمت ها با اندکی افزایش به محدوده 1300 دلار رسیده اما آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد و علل رشد امروز قیمت ها چیست؟ انتشار خبر مربوط به ..

افزایش واردات طلا به هند و مطرح شدن احتمال رشد تقاضای فیزیکی برای این فلز در چین و هند در کنار دو عامل دیگر به افزایش قیمت ها کمک کرده اند. چین و هند بزرگ ترین مصرف کنندگان طلای جهان هستند و سال گذشته حدود 2000 تن طلا مصرف کردند.

روز چهارشنبه پس از انتشار سخنان خانم جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، در جمع اعضاء کمیته بانکداری مجلس سنا سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که از دید بانک مرکزی شرایط اقتصادی خوب است و ممکن است نرخ های بهره زودتر از آنچه تاکنون تصور می شد بالا برده شود. بدین ترتیب همزمان با افزایش ارزش دلار قیمت طلا به شدت کاهش یافت.

امروز گزارش مربوط به واردات طلا به هند نشان داد واردات این فلز گرانبها به دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان در ماه ژوئن با 65 درصد افزایش نسبت به ژوئن سال گذشته به 3.12 میلیارد دلار رسیده است. بانک مرکزی هند به تعداد بیشتری از بانک ها و معامله گران اجازه داده به خرید طلا بپردازند. از سوی دیگر به نطر می رسد در چین که بزرگ ترین مصرف کننده طلای جهان است بر میزان مصرف افزوده شده است.

اما عامل بعدی رشد قیمت ها بوجود آمده فرصت خرید پس از کاهش قیمت ها به زیر 1300 دلار بوده است. و در نهایت چهارمین عامل که بر جذابیت طلا افزوده اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه است.

امروز شاخص های مالی در آسیا و اروپا به دلیل شدت یافتن تنش ها بین روسیه و غرب کاهش یافته است. باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شب گذشته تحریم های جدید علیه روسیه اعلام کرد. بسته جدید تحریم ها فراگیرترین تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه است و شامل شرکت نفتی روسنفت روسیه هم می شود. برخی دیگر شرکت های فعال در حوزه انرژی، امور مالی و دفاعی نیز مورد تحریم قرار گرفته اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در واکنش به دور جدید تحریم ها علیه این کشور گفت روابط آمریکا و روسیه در خطر رسیدن به بن بست است و ممکن است منافع تجاری آمریکا در روسیه به خطر افتد.

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر گزارش های مربوط به وضعیت شاخص های اقتصادی آمریکا و نیز حدس هایی است که درباره زمان افزایش نرخ های بهره در آمریکا مطرح می شود. در زیر نمودار تغییرات قیمت طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =