آخرین خبرها از آتش‌سوزی زندان شهرکرد/ دستور آیت‌الله لاریجانی

زندان شهرکرد روز دوشنبه شانزدهم مردادماه دچار آتش‌سوزی شد. در این آتش‌سوزی تعدادی از زندانیان فوت و برخی نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور را مأمور رسیدگی، تحقیق و بررسی حادثه زندان شهرکرد کرد.

 

زندان شهرکرد روز دوشنبه شانزدهم مردادماه دچار آتش‌سوزی شد. در این آتش‌سوزی تعدادی از زندانیان فوت و برخی نیز مجروح شده‌اند.

 

به گزارش مشرق، رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری علت مرگ فوت شدگان را «خفگی ناشی از آتش سوزی» اعلام نمود که ساعت 16 روز دوشنبه در زندان شهرکرد به وقوع پیوست.

 

رئیس سازمان زندان‌ها موضوع آتش سوزی زندان شهرکرد و مرگ یازده زندانی را مورد تأیید قرار داده است. به گفته وی، زندانیان به دلیل مسمومیت با گاز منواکسیدکربن جان باخته‌اند و هیچگونه درگیری میان زندانیان و زندان‌بان‌ها رخ نداده است.

 

"علی اصغر جهانگیر" در عین حال گفت: بر اساس آنچه تیم اعزامی از تهران اعلام کرده، آتش سوزی در این زندان "عمدی" بوده و فردی که اقدام به آتش زدن زندان کرده بود، در حال حاضر زنده است. تحقیقات از این فرد در خصوص انگیزه اش از آتش زدن زندان آغاز شده و پس از تکمیل تحقیقات در این زمینه اطلاع رسانی می کنیم.

 

چگونگی وقوع آتش سوزی

فرماندار شهرکرد در رابطه با چگونگی ایجاد حادثه، به خبرگزاری مهر گفته است: چگونگی وقوع آتش سوزی در دست بررسی است، اما شواهد نشان می دهد آتش سوزی کوچکی در یکی از بندها اتفاق می افتد که زندانیان برای خاموش کردن آن، آتش را با انداختن پتو بیشتر می کنند و راه خروجی بند در پی آتش سوزی بسته می شود و تعدادی از زندانیان بر اثر استشناق دود فوت می کنند.

 

به گفته وی، اجساد زندانی های متوفی برای دفن در حال تحویل به خانواده هاست. وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان های شهرکرد نیز خوب گزارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −  43  =