بلاتر باز هم نامزد ریاست فیفا شد

سپ بلاتر تایید کرد آماده شرکت در دور جدید انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از طرفداری: بلاتر سوئیسی بیش از 16 سال است که بر صندلی اول تصمیم گیری فوتبال دنیا نشسته که از سال 1998 آغاز و اکنون در انتهای دور چهارم ریاست اش قرار دارد. این مرد 78 ساله، برنامه های متعددی برای مبارزه با فساد طی دوران طولانی حکمرانی اش ارائه داده که شامل تشکیل کمیته اخلاقی فیفا برای بررسی معامله های خود این نهاد بین المللی پراهمیت هم بوده است.

علاوه بر این، بلاتر همواره یکی از مدافعان استفاده از فناوری در فوتبال بوده که تکنولوژی خط دروازه مورد استفاده در جام جهانی اخیر، از جمله آن بوده است. او همچنین شخصی بوده که مجوز برگزاری بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیا را به آسیا و آفریقا اعطا کرده است.

با این حال، اتهامات فساد اداری بسیاری به رئیس طولانی مدت فیفا اطلاق شده که آخرین نمونه آن اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر بوده که سوالات بی جواب بسیاری به وجود آورده است. اکنون به نقل از Four Four Two، وی در مجمع ساکرکس در منچستر تایید کرده می خواهد همچنان بر راس فیفا باقی بماند:

"در این مورد به کمیته اجرایی اطلاع خواهم داد. پس از آن، اعلام آن به خانواده فوتبال، نشانه ای از احترام خواهم بود. بله، من آماده و نامزد انتخابات خواهم بود. می دانید که ماموریت هیچ گاه به انتها نمی رسد و ماموریت من هم هنوز ادامه دارد. 

"در آخرین کنگره برگزار شده در سائو پائولو هم نه تنها حس آمادگی، بلکه حمایت بسیاری هم مشاهده کردم. تعداد متعددی از مجامع ملی می گفتند: 'لطفا ادامه بده. رئیس آینده ما باش'."

به نظر می رسید میشل پلاتینی به عنوان رئیس فعلی یوفا، رقیب شماره یک سپ بلاتر باشد، ولی ماه گذشته اعلام کناره گیری کرد؛ اقدامی که بلاتر گفت انتظار آن را می کشیده است: "تعجب نکردم، چون در مکالمه ای خصوصی به من گفته بود قصد کاندیداتوری ندارد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  94