دلیل انتخاب کریمی از زبان کی روش

کارلوس کروش پس از انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار خود، همراه با این چهره مطرح فوتبال ایران در کنفرانسی خبری شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از خبرآنلاین: کارلوس کروش پس از انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار خود، همراه با این چهره مطرح فوتبال ایران در کنفرانسی خبری شرکت کرد.

کروش در این کنفرانس خبری گفت: «من اینجا هستم تا علی کریمی را به عنوان عضو جدید کادر فنی تیم ملی ایران معرفی کنم. من با او به عنوان بازیکن کار کرده‌ام. افتخار بزرگی است که او را زمانی در اختیار داشته‌ام. کسی نمی‌تواند کارهای علی کریمی در راه صعود تیم ملی به جام جهانی را فراموش کند. او به توصیه فدراسیون فوتبال به عنوان دستیار من انتخاب شد و از او تشکر می‌کنم در این شرایط که از فوتبال خداحافظی کرده‌، قبول کرد که کنار ما باشد.»

کروش ادامه داد: «هدف من این است که هر تجربه‌ای دارم در اختیار مربیان و بازیکنان قرار دهم. اواخر دی ماه تا اوایل بهمن هم درهای تیم ملی به روی یک مربی جوان دیگر برای آموزش باز خواهد شد. هدف ما جام ملت‌های آسیاست. باید سریع‌تر بدویم و کار کنیم. حریفان ما مشغول آماده سازی خود هستند و ما هم باید پا به پای آن‌ها پیش برویم.»

سرمربی تیم ملی در مورد رقبای ایران در جام ملت‌ها گفت: «مهم‌ترین رقیب ایران در گروه مقدماتی امارات است که تا حالا 7 بازی تدارکاتی را هماهنگ کرده است. قطر هم 6 بازی هماهنگ کرده و جام خلیج فارس را هم دارد. ما هم باید برنامه ریزی خوبی برای آمادگی خود داشته باشیم.»

کروش در پاسخ به این سوال که چه معیارهایی برای انتخاب دستیار خود داشتید و آیا محبوبیت کریمی بود که باعث شد او را انتخاب کنید؟ گفت: «من برای انتخاب علی کریمی یک سری معیار داشتم. قبلا هم از این انتخاب‌ها زیاد انجام داده‌ام. همه بازیکنان بزرگ، شخصیت لازم را برای مربی شدن ندارند. ولی علی کریمی در طول دوران بازی‌اش نشان می‌داد که کیفیت بالایی برای مربیگری دارد و با همه متفاوت است. او در زمین یک رهبر بود و خیلی خوب تیم را رهبری می‌کرد. تعهدی که از او در زمین می‌دیدم، نشان می‌داد که با انگیزه است. علی توانایی این را دارد که تجربه بین المللی را به بازیکنان جوان منتقل کند. ما از این به بعد با حضور او قدم به قدم، با یک تیم جوان و یک مرد جوان روبرو می‌شویم. این‌ها معیاری بود که من داشتم. اگر فقط قرار بود محبوبیتش را بخواهم، می‌رفتم پله را به کادر اضافه می‌کردم ولی با محبوبیت نمی‌شود نتیجه گرفت. من دنبال این بودم که برای شروع یک پرواز، دستیار بیاورم و علی بال‌های خوبی برای پرواز دارد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =