آیا واقعا مغز زنان کوچکتر از مردان است؟!

این روزها چند جوک در مورد دست فرمان خانم ها و ناتوانی برای پارک کردن خودرو و حتی روحیه ها و عکس العمل های زنانه به دستتان رسیده و به چند تا از آنها از ته دل خندیده اید؟! شاید برای دوستانتان هم ارسال کرده یا شاید از همه این جوک های دلگیر شده باشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این روزها چند جوک در مورد دست فرمان خانم ها و ناتوانی برای پارک کردن خودرو و حتی روحیه ها و عکس العمل های زنانه به دستتان رسیده و به چند تا از آنها از ته دل خندیده اید؟! شاید برای دوستانتان هم ارسال کرده یا شاید از همه این جوک های دلگیر شده باشید و حس بدی نسبت به کسانی که این جوک ها را منتشر می کنند، پیدا کرده باشید. به ندرت می بینیم که جوک هایی هم در مورد نقطه ضعف ها و خلق و خوهای مردان دست به دست شود؛ به نظر شما منشا این جوک ها کجاست؟ آیا واقعا مغز خانم ها از مغز آقایان کوچک تر است؟ آیا مغز آقایان توانمندتر از مغز خانم هاست؟ اصلا مغز زنانه و مغز مردانه با هم تفاوت دارند؟

چرا من زنم و تو مرد؟!

اساسی ترین تفاوتی که باعث شکل گیری جنس زن و مرد می شود، تفاوت در کروموزوم های جنسی است؛ یعنی همان کروموزوم های معروف XX خانم ها و XY آقایان و همین موضوع باعث تفاوت های ژنتیکی و تنوع ژن های روی این کروموزوم ها می شود. کروموزوم X نسبت به کروموزوم Y بزرگ تر و درشت تر است و تعداد ژن های بیشتری نسبت به Y روی آن قرار می گیرد و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت های جنسیتی در خانم ها و آقایان می شود؛ یعنی خانم ها با داشتن 2 کروموزوم X و آقایان با داشتن یک کروموزوم X و یک کروموزوم –Y که در مقایسه با کروموزوم X کوچک تر است- با هم تفاوت های اساسی دارند که از همان ابتدای شکل گیری نطفه ایجاد می شوند.

برخی از بیماری ها وابسته به جنس هستند به طوری که بروز برخی از بیماری ها مثل کوررنگی و هموفیلی در آقایان شایع تر از خانم هاست و بیماری هایی مثل میگرن و ام اس بیشتر خانم ها را گرفتار می کند تا آقایان را.

مغز خانم ها کوچکتر است؟!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =