آغاز به کار شرکت بیمه تجارت نو/ معرفی دو بیمه جدید به بازار

مدیر عامل شرکت تازه تاسیس بیمه تجارت نو با معرفی بیمه عمر مهربان زندگی و مهریار زندگی، از پیش بینی 50 تا 100 میلیارد تومانی پرتفوی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدمحمد عباس زادگان امروز در یک نشست خبری با تشریح خط مشی های شرکت تازه تاسیس بیمه تجارت نو درباره احتمال تسلط بانک تجارت بر شرکت بیمه تجارت نو و عدم شکل گیری تعامل بانک – بیمه  گفت: البته این احتمال وجود دارد زیرا شواهد در صنعت بیمه نشان می دهد الگوی بانک – بیمه به درستی شکل نگرفته است.

وی به راهکار بیمه تجارت جهت کاهش احتمال این معضل اشاره کرد و  گفت: جهت کاهش این مساله  کارگروهی متشکل از بانک و بیمه ایجاد کردیم تا به دور از احساس بتوانند نظام بانک – بیمه را به صورت صحیحی تقویت کنند.

عباس زادگان با ذکر این نکته که هنوز بانک تسلط خود را بر شرکت بیمه تجارت نو آغاز نکرده تاکید کرد: اما با توجه به تجارب موجود در صنعت بیمه این احتمال می رود و من کاملا با این خطر آشنا هستم و آگاهم.

به گفته وی، کارگروه بانک بیمه دقیقا به منظور کاهش احتمال ایجاد این چالش  ایجاد گردید تا روابط دوسویه و تعاملی شکل گیرد.

مدیرعامل بیمه تجارت نو در خصوص احتمال کپتیو در این شرکت بیان داشت: ما به هیچ وجه به پرتفوی بانک تجارت و پست بانک متکی نیستیم. به هر حال جهت کاهش چالش های مد نظر چاره جویی هایی صورت گرفته و امیدواریم در مسیر خطرسلطه بانک نیفتیم.

عباس زادگان ضمن اشاره به علل  ورود به بازار بیمه اظهارداشت: برای حرکت در موازات شرکتهای بیمه دیگر نیامده ایم، بلکه با هدف پوشش بخش های مغفول بازار قدم به صنعت گذاشته ایم.

وی پوشش ریسک ها انرژی و عمرو زندگی را از مهمترین فعالیت شرکت بیمه تجارت نو بر خواند و ضمن اشاره خط مشی های این شرکت عنوان کرد: کاهش پیچیدگی فرایند صدور بیمه نامه با اتکا به زیر ساختهای آی تی از اهداف شرکت تجارت است، ضمن اینکه در نظر داریم کلیه شعب بانک تجارت و پست بانک را با قرار دادن میزهای بیمه ای و به صورت تدریجی به محل صدور انواع بیمه نامه تبدیل کنیم.

مدیرعامل بیمه تجارت افزود: تصمیم داریم با تقویت زیر ساختهای فناوری اطلاعات روند پرداخت خسارت را نیز به کوتاهترین زمان برسانیم. در نظر داریم با ترکیب پوشش تکمیلی و بیمه بازنشستگی ، پوشش جدیدی را برای روستاییان  تهیه کنیم که مراحل مقدمات ان آماده شده است.

عباس زادگان همچنین با بیان اینکه تجارت نو اولین شرکت تازه تاسیس با سرمایه 240 میلیارد تومانی است از افزایش سرمایه شرکت بیمه تجارت نو در مدت سه سال به 4000 میلیارد تومان خبر داد و گفت: اتکا این افزایش سرمایه به سرمایه خارجی هاست زیرا در داخل به دلیل کمبود منابع این امر امکان پذیر نیست.

به گفته وی، از آنجا که بیمه تجارت زیان انباشته ندارد و صورتهای مالی اش به لیل صفر بودن شفاف است شرکتهای غیر ایرانی ما را بر دیگران ترجیح می دهند.

مدیر عامل بیمه تجارت نو از ایجاد سرفصل های جدید بانک – بیمه جهت احیا خدمات بانک – بیمه خبر داد و افزود: توسعه بیمه های اعتباری یکی از اهداف بیمه تجارت نو محسوب می شود چرا که تاکنون تلاش های انجام شده برای گسترش این نوع بیمه نامه به نتیجه ای نرسیده  است اما بیمه تجارت نو در نظر دارد با تمهیدات مختلف جهت پوشش بیمه های اعتباری اقدام کند که البته این پوشش بیمه ای با اعتبار سنجی مقدور است، در این راستا اقدامات اولیه در حال انجام می باشد.

عباس زادگان در ادامه از اخذ مجوز از بیمه مرکزی جهت صدور بیمه عمر خبر داد و گفت: بیمه عمر مهربان زندگی و مهریار زندگی خرداد ماه روانه بازار می شود. مهمترین ویژگی ای بیمه نامه سادگی ان است و در واقع برای اقشار متوسط با اقساط اعطاف پذیر طراحی شده و از طریق شعب بانک تجارت نیز قابلیت فروش دارد.

مدیر عامل بیمه تجارت نو از پیش بینی 50 تا 100 میلیارد تومانی پرتفوی خبر داد و گفت: قطعا بخش اصلی این پرتفوی به بیمه های عمر، انرژی، اتش سوزی و در نهایت خودرو و درمان اختصاص خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  8  =