بیگ دیتا بدون داشتن راهبرد بزرگ بی استفاده است

چالش بیگ دیتا

وقتی بانکداران ندانند که چگونه از تکنولوژی تحلیل استفاده کنند، حتی بهترین تحلیل ها نیز بلا استفاده می ماند. ابزارهای تحلیلی که به کاوش در داده ها می پردازند امروزه بعنوان مهمترین ابزار بانک ها در ارائه خدمات ویژه اشخاص کاربرد دارند. اما تنها با خرید بهترین تکنولوژی ها، بانک ها نمی توانند آن طور که باید از آن ها استفاده کنند. بانک ها باید افراد و همچنین فرآیندهای مناسبی را داشته باشند تا مشخص کنند که داده ها چه کاربردی برای بانک دارد.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – احسان خدیو – وقتی بانکداران ندانند که چگونه از تکنولوژی تحلیل استفاده کنند، حتی بهترین تحلیل ها نیز بلا استفاده می ماند. ابزارهای تحلیلی که به کاوش در داده ها می پردازند امروزه بعنوان مهمترین ابزار بانک ها در ارائه خدمات ویژه اشخاص کاربرد دارند. اما تنها با خرید بهترین تکنولوژی ها، بانک ها نمی توانند آن طور که باید از آن ها استفاده کنند. بانک ها باید افراد و همچنین فرآیندهای مناسبی را داشته باشند تا مشخص کنند که داده ها چه کاربردی برای بانک دارد.

تمامی بانک ها، چه کوچک و چه بزرگ، نیاز دارند تا جهت پیشبرد کار خود از تحلیل و پیش بینی استفاده کنند. اما داده های بسیار زیادی در سیستم ها وجود دارد. بنابراین، بانک ها ابتدا باید مشخص کنند که به دنبال چه هستند تا مشخص شود چه نوع داده هایی نیاز دارد. بدون داشتن راهبردی مناسب به سادگی شرکت ها با حجم بالایی از داده گیج خواهند شد. مانند اینکه در انباری از کاه به دنبال سوزن می گردند.

موضوعی که روشن است، این است که بانک ها در زمینه تجزیه تحلیل سرمایه گذاری می کنند تا رضایت مشتری را افزایش دهند. در گذشته تنها هدف تحلیل داده های بانکی، اعمال نظارت بود، اما در حال حاضر بانک ها متوجه شدند که با تحلیل بیشتر و دقیقتر این داده ها می توانند به اهداف دیگری نیز دست یابند. بدان معنی که بانک ها ابتدا باید اهداف و برنامه های خود را تعیین کنند تا بتوانند مشخص کنند که داده ها به چه درد آن ها می خورد. در نتیجه، بانک ها باید تعداد بیشتری از متخصصین آماری را به کار گیرند تا به این اهداف دست یابند.

بسیاری از بانک های بزرگ به چنین روشهایی روی آوردند، اما بانک های کوچک نیز باید به همین صورت پیش بروند. بانک هایی که توان مالی استخدام متخصصین آماری را به صورت تمام وقت ندارند، می توانند به صورت پاره وقت یا پروژه ای به همکاری با این متخصصین بپردازند. نکته قابل تأمل این است که روز به روز بر تعداد متخصصین آمار و داده افزوده شده و این متخصصین در بسیاری از زمینه ها مشغول به فعالیت و تحلیل هستند. بنابراین، کارمزد استخدام متخصصین آمار روبه کاهش است.

در بازارهای کامل، همچون بازارهای آمریکا، خدمات مالی عمدتاً توسط بانک ها صورت می گیرد. در نتیجه بانک ها می توانند با استفاده از اطلاعات پی ببرند که کدامیک از مشترکین برای آن ها بیشترین سود را دارند و کدامیک در آینده سودآور خواهند شد. بانک هایی در آینده موفق هستند که بتوانند در بلند مدت بر اساس مشاوره های متخصصین داده فعالیت کنند تا بتوانند با نیازهای مشتریان خود همگام باشند. امروزه مردم به دنبال بانک هایی هستند که در مراحل مختلف زندگی بتواند به آن ها خدمات مورد نیازشان را ارائه دهد.بنابراین باید دانست که تنها حجم عظیمی از داده ها نه تنها ممکن است بانک ها را به اهداف آن ها نزدیک نکند، بلکه بدون وجود راهبردی مناسب و هدفمند بودن فعالیت ها، ممکن است بانک ها در استفاده از این گونه داده ها از آن چیزی که هستند در خدمات خود ضعیف تر عمل کنند.

ترجمه: سرویس بین المللی پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  53