ترامپ قانون “داد – فرانک” را لغو می کند

دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا وعده داده است که قانون اصلاحات مالی “داد – فرانک” را لغو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده موسوم به قانون داد- فرانک که ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ به امضای باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا رسید، در واکنش به بحران مالی ۲۰۰۸ میلادی تدوین شد و هدف از وضع آن، نظارت بر عملکرد موسسات مالی، تقویت دوباره اعتماد مردم به سامانه‌های مالی و جلوگیری از بحران‌های مالی مشابه در آینده است.

اکنون تیم انتقالی ترامپ اعلام کرده که برای لغو این قانون و جایگزین کردن آن با سیاست های جدید برای تشویق رشد اقتصادی تلاش خواهد کرد.

یک منبع آگاه در این باره گفت، تغییرات جدید شامل محدود کردن اختیارات دفتر حفاظت از مصرف کننده و تسهیل مقررات مربوط به بانک های منطقه ای خواهد بود.

ترامپ همچنین قصد دارد نحوه فعالیت مؤسسات مالی تحت عنوان “مؤسسات مالی سیستماتیک مهم” را هم تغییر دهد که خطری برای تمام سیستم مالی محسوب می شود.

اما مهمترین اقدام ترامپ پایان دادن به قانون به اصطلاح “قانون ولکر” در خصوص تجارت املاک است که مانع سرمایه گذاری بانک ها با استفاده از بودجه و قدرت خود در چنین معاملاتی می شود.

قانون داد – فرانک از زمان تصویب به دلیل جلوگیری از ایجاد اشتغال و تحریک اقتصاد واقعی، اگرچه موجب تضعیف صنعت مالی آمریکا شده اما در مجموع به دلیل بحران مالی، به نفع عموم بوده است.

از این رو به گفته کارشناسان، ترامپ برای تغییر قانونی که جنبه های مثبتی در حمایت از سیستم مالی و حفاظت از مصرف کنندگان داشته است باید بسیار محتاطانه عمل کند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  12