عملکرد بانکی زیر ذربین آمار/ بانکها در سال ۹۵ چه کردند

شماره بیستم ماهنامه بانکداری آینده با تمرکز ویژه بر آمار و عملکرد شبکه‌های بانکی ایران منتشر شد

شماره بیستم ماهنامه بانکداری آینده با تمرکز ویژه بر آمار و عملکرد شبکه‌های بانکی ایران منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شماره بیستم ماهنامه بانکداری آینده با تمرکز ویژه بر آمار و عملکرد شبکه‌های بانکی ایران در 188 صفحه و با قیمت20  هزار تومان منتشر شد.
بیستمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده که به تحلیل آماری عملکرد بانکها و شرکت های پرداخت اختصاص دارد شامل  هفت بخش و پرونده است.
 «پرونده اقتصاد کلان»، «پرونده بانکداری»، «پرونده پرداخت»، «پرونده فناوری»، «پرونده داده‌های بزرگ»،«پرونده بانک ملت» و «پرونده بورس» عنوان‌های درنظر گرفته شده برای این هفت بخش مختلف ماهنامه بانکداری آینده است.

وضعیت جهان و ایران در آیینه اعداد
در پرونده اول و بخش اقتصاد کلان، ابتدا آمار قابل توجه از قلم افتادگی‌ها در تراز پرداخت‌ها مورد بررسی قرار گرفته شده است. گزارش FMI از چشم‌انداز اقتصادی جهان تحت عنوان «چشم امید به کشورهای نوظهور» و تاثیر اثر کشف ذخایر جدید در آمریکا بر آینده نفت و گاز تحت عنوان «انقلاب شیل»از دیگر موارد مورد بررسی در پرونده اول است. در پایان این بخش نیز در گزارشی تحت عنوان «خطر مارپیچ تورم منفی» احتمال وقوع رکود جهانی سوم مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش بانک‌ها برای نشان دادن سود در صورت‌های مالی
پرونده بانکداری در بخش دوم تحت عنوان «تلاش بانکها برای نشان دادن سود در صورت‌های مالی» است. تمرکز اصلی این بخش برروند فعالیت‌های بانک‌های کشور با تمرکز بر گزارشات آماری آنها است، به این ترتیب که در قسمت اول مجموع دارایی‌-بدهی‌های بانک‌ها در طی 5 سال گذشته با ارائه نمودارهای مربوط به هر بانک مورد تحلیل قرار گرفته شده است. در بخش بعدی از این پرونده میزان دارایی‌های بانک‌های ایرانی به تفکیک مطرح شده و در بخش بعد نیز به اقلام زیرخط ترازنامه در دارایی‌های بانک‌ها پرداخته شده است. میزان بدهی بانک‌های کشور با ارائه آماری از میزان این بدهی‌ها به عنوان آخرین بخش از این پرونده است که تحت عنوان «بدهکارترین بانک‌های کشور» به نگارش درآمده است.

شبکه پرداخت کارتی نقش خود را عوض خواهد کرد
بخش پرداخت به عنوان حوزه اصلی پرونده سوم است. این بخش نیز همانند دو بخش دیگر شامل چهار بخش خبری و گزارشی مختلف است. تمرکز اصلی این بخش بر فعالیت‌های شرکت شاپرک در حوزه ارائه خدمات جدید پرداخت است. در بخش اول ارائه 6 میلیارد گوشی هوشمند تا سال 2020 با محوریت بررسی اوج‌گیری پدیده«اینترنت پرداخت‌ها» و «برتری مسترکارت بر ویزا کارت» با محوریت تحلیل برترین سهام شرکت‌های پرداخت دنیا مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه این پرونده ضمن مصاحبه با رئیس هیات مدیره شرکت خدمات، مسعود داوری نژاد از روند افزایشی اهمیت موبایل‌پوزها و کاهش ارزش خودپردازها سخن گفته شده و در این بخش بازار کارت‌های پرداخت در اروپا مورد بررسی قرار گرفته است.

مروری برعملکرد ابزارهای پرداخت بانکی
فناوری در عرصه فعالیت‌ها و خدمات بانکداری محور اصلی پرونده چهارم این ماهنامه است که در آن عملکرد ابزارهای پرداخت بانکی تحت عنوان «باران کارت‌ها» مورد توجه قرار گرفته است. «بانکداری به سبک نسل هزاره» با محوریت بررسی جریان درآمدی چهاربانک بزرگ در آمریکا، «فراتر از آمار» با محوریت بررسی 8 بانک موفق کشور که در بحث ارائه آمارها موفق بوده اند، «بد یا بدتر» به عنوان بررسی پروژه 2 میلیون دلاری پژوهشکده پولی و « میزان خسارت اقتصادی جرایم سایبری» با محوریت اینترنت اشیا؛ به عنوان هدف جدید حملات سایبری چهار بخش مورد توجه قرار گرفته در این فصل از ماهنامه بانکداری آینده هستند.

چگونه داده های تمیز داشته باشیم
پنجمین پرونده مورد توجه در بیستمین ماهنامه بانکداری آینده با عنوان داده‌های پرداخت سعی در تمرکز بر ارتقا کیفیت داده‌های بانکی داشته است. در قسمت اول این پرونده واقعیت‌هایی در مورد داده‌های عظیم تحت عنوان «فراتر از ذهن» به نگارش درآمده و در دو بخش بعدی پرونده نیز روند افزایشی میزان سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و هم‌چنین تحلیلی بر جایگاه آینده هوش مصنوعی در بازار تحت عنوان «راز درآمد نجومی مشاغل داده محور» و «هفت شیوه سلاطین آینده»مورد توجه قرار گرفته است. شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کانادا و مروری بر ویژگی‌ها و مزیت‌های این شورا تحت عنوان «یک سونامی پولساز» بخش آخر این پرونده است.

آینده نظام بانکی به چه سمت می‌رود
بررسی ویژه عملکرد بانک ملت به عنوان مهم‌ترین بخش از فصل ششم شماره بیستم ماهنامه بانکداری اینده تحت عنوان «گذار به 1400» است. در این بخش به گفتگوی اختصاصی با سه تن از اعضای اصلی بخش زیرساخت و نرم‌افزار بانک ملت پرداخته شده که در آن تاثیرات موبایل بانک، فین تک، و شبکه های اجتماعی بر روی بازار محصولات بانکی مورد توجه قرار گرفته است. «در کشاکش تعامل و رقابت» بخش دوم این فصل است که در آن به بررسی روند همراهی فینتک و بانک ها در سال 2017 پرداخته شده و در ادامه نیز گزارشی از رشد چشمگیر بانکداری فینتک تحت عنوان «اقبال قاره سبز به بانکداری دیجیتالی» ارائه شده است.

بررسی عملکرد بانک‌ها و شرکت‌های فعال در بورس
اخبار و گزارشات مرتبط با بانک ها و شرکت های فعال در بورس در آخرین بخش از ماهنامه و در پرونده هفتم تحت عنوان «رفتارشناسی شرکت‌های بورسی» مورد توجه قرار گرفته است. در بخش اول این پرونده درآمد صورت‌های مالی شرکت های پرداخت با عنوان «حضور پررنگ پرداختی ها در بورس» مورد تحلیل قرار گرفته است. بخش دوم این پرونده شامل گزارش تکمیلی شرکت‌های حوزه بانکداری الکترونیک و پرداخت فعال در سازمان بورس اوراق بهادار است که با عنوان «در بورس چه گذشت؟»مورد توجه قرار گرفته است. «واکاوی ترازنامه‌ای» با نگرش تحلیلی شرکت های حوزه انفورماتیک بانکی در بورس و عملکرد 3 ماهه نظام‌های پرداخت در سال گذشته به عنوان دیگر بخش‌های این پرونده محسوب می‌شوند.

حامیان این شماره

حامیان بیستمین شماره ماهنامه بانکداری آینده به شرح زیر است:

بانک ملت، شرکت توسن تکنو، شرکت جی اس اس، کارت اعتباری ایران کیش، شرکت سیمیاگران،شرکت آبان،شرکت تجارت الکترنیک پارسیان کیش،بیمه پارسیان، بیمه سرمد و بیمه نوین

گفتنی است ماهنامه بانکداری آینده شامل 188 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلفن امور مشترکین 88674743 اقدام به دریافت شماره اشتراک نموده و به تهیه آن مبادرت ورزند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  1