خریداران اوراق بهادار به پشتوانه کارت اعتباری

بازار خرید ABS

اوراق بهادار به پشتوانه کارت اعتباری، اوراقی هستند که سرمایه در گردش آن از طریق مطالبات کارت اعتباری تأمین شده و نقدینگی لازم برای سرمایه گذاران را فراهم می سازد. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که سرمایه گذاران اصلی اوراق بهادار به پشتوانه کارت اعتباری چه کسانی هستند. به عبارت دیگر، چه نوع دارایی های باعث می شود که اعتبار اوراق بهادار بالاتر رفته و بازدهی بالایی در بازار سرمایه داشته باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری آینده، خریداران اصلی اوراق بهادار به پشتوانه دریافتنی های کارت های اعتباری (ABS) مصرف‌کنندگان نیستند؛ بلکه سرمایه‌گذاران یا شرکت های سرمایه گذاری هستند؛ 
همان‌طور که شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال (FDIC) در کتابچه راهنمای مدیریت ریسک و اوراق بهادار خود بیان می‌کند، «اوراق بسیار کمی از ABS کارت‌های اعتباری به مشتریان خرد عرضه می‌شود که در درجه اول به دلیل ماهیت پیچیده معاملات و لزوم نظارت مداوم بر شاخص‌های مختلف عملکردی دریافتنی‌هاست». 
شرکت مودی (Moody)، یک آژانس رتبه ‌بندی اعتباری ثبت ‌شده در SEC است و همان ‌طور که در شکل زیر نشان داده شده است، بازار خرید ABS را به هشت گروه تقسیم می‌کند. 

اصلی‌ترین گروه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که بیش از 40 درصد از اوراق را خریداری می‌کنند. شرکت‌های بیمه نیز بیش از یک ‌پنجم اوراق را خریداری و مدیران دارایی 16 درصد از آن را دریافت می‌کنند؛ 
این آمارها نشان می دهد که اوراق به پشتوانه دریافتنی‌های کارت اعتباری معمولاً به شرکت‌هایی می‌رسد که دارای پورتفوی پیچیده و به دنبال افزایش تنوع پورتفوی خود هستند.

 

جمع بندی
بررسی آمار خریداران اوراق بهادار به پشتوانه کارت های اعتباری نشان می دهد که بیشترین دارایی سرمایه گذاری شده در این نوع اوراق متعلق به شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه و مدیران دارایی می باشد. این شرکت ها با تأمین منابع مالی خود از طریق اوراق بهادار قصد دارند درآمد ثابتی برای خود داشته و با این درآمد نقدینگی لازم برای سرمایه گذاری در بخش های دیگری از جمله صدور کارت اعتباری توسط بانک ها را به دست آورند. 

www.fdic.gov

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1