تخمین هوشمند موقعیت جغرافیایی خودپردازها به روش داده‌محور

تیم راه‌حل‌های تشخیص تقلب داتین در مقاله‌ای علمی- پژوهشی بررسی کرد

نیلوفر حق‌جو و محمد رحمتی، تحلیلگران ارشد تیم راه‌حل‌های تشخیص تقلب داتین و علی زارع، مالک محصول تیم راه‌حل‌های تشخیص تقلب داتین، مقاله‌ای را درباره موضوع مکان‌یابی دستگاه‌های خودپرداز براساس تراکنش‌ها در شماره دوم از دوره شانزدهم فصلنامه مدیریت صنعتی منتشر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی داتین،این مقاله علمی- پژوهشی با عنوان «ارائه مدلی به‌منظور مکان‌یابی دستگاه‌های خودپرداز براساس تراکنش‌ها در شبکه دستگاه‌های خودپرداز» الگوریتمی را توسعه می‌دهد که براساس تشکیل گراف ارتباطات بین افراد و دستگاه‌ها، موقعیت تقریبی دستگاه‌های خودپرداز با موقعیت نامعلوم را تخمین می‌زند.

دلیل انجام این پژوهش این بوده که این داده‌ها (موقعیت دستگاه‌های خودپرداز) اختصاصی بوده و بانک‌ها از انتشار رسمی آن خودداری می‌کنند. از طرفی داشتن این داده‌ها در پیاده‌سازی بسیاری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در حوزه بانکداری، به‌ویژه درزمینه کشف تقلب و پیشگیری از تخلف، لازم به نظر می‌رسد.

داده‌های این مقاله با استفاده از محل استقرار دوهزار و 100 خودپرداز با موقعیت معلوم و بیش از 500 میلیون تراکنش جمع‌آوری شده است. با استفاده از این اطلاعات که در شرکت داتین موجود بوده‌اند، طول و عرض جغرافیایی تعدادی از دستگاه‌های خودپرداز در سطح کشور تخمین زده شد.

در نتیجه‌گیری این مقاله آورده شده که شبکه‌های اجتماعی مبتنی‌بر مکان، به‌دلیل ادغام داده‌ها در چندین سطح، حل مسائلی را ممکن می‌سازند که تا پیش از این امکان‌پذیر نبود. استفاده از این روش‌ها، به‌خاطر استفاده از الگوریتم‌ها و پایگاده داده مبتنی‌بر گراف، هزینه پردازشی کمتر و سرعت بیشتری را به‌همراه خواهد داشت که نتایج دقیق‌تری را ارائه می‌دهد.

برای دریافت این مقاله اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄    =  23