شفاف‌سازی تجارت نو درباره شایعات در فضای مجازی + سند

طی یک نامه به سازمان بورس انجام شد

شرکت تجارت نو طی نامه ای به سازمان بورس، درباره عملکرد این شرکت شفاف سازی و در خصوص اخبار و شایعات در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این نامه که خطاب به واشقانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار و در اجرای ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار نوشته شده، این شرکت در شش بند و در پاسخ به  انتشار اخبار و شایعات در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه و درباره عملکرد خود شفاف‌سازی کرده است:

روی دیگر ذخایر فنی

شرکت تجارت نو در اولین بند نامه خود به تحلیل بدهی های مندرج در صورت های مالی سه ماهه پرداخته و می نویسد: بخش اعظم بدهی‌های شرکت‌های بیمه در صورت وضعیت مالی مربوط به ذخایر فنی است. افزایش 22،868 میلیارد ریال (50 درصدی) بدهی‌های شرکت بیمه تجارت‌نو در صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31 خرداد سال 1403 نسبت به سال مالی 1402 مربوط به افزایش ذخایر فنی موضوع آیین‌نامه شماره 58 شورای عالی بیمه به خصوص ذخیره ریاضی است که به جهت شفاف‌سازی و طبق استانداردهای حسابداری در قسمت بدهی‌ها درج می‌گردد. شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری 18،000 میلیارد ریال بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری برای کارکنان بانک تجارت صادر نموده که باعث رشد 641 درصدی ذخیره ریاضی شده است. شایان ذکر است که از بابت صدور بیمه‌نامه‌های مذکور سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سه ماهه اول سال 1403 نسبت به سال 1402 بیش از 720 درصد افزایش و سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل 145 درصد رشد نموده است.

زیان انباشه متعلق به دوره های پیشین

همچنین این شرکت در نامه به سازمان بورس تاکید کرده است: زیان انباشته درانتهای سال 1402 و انتقال به 3 ماهه ابتدایی 1403 مربوط به سنوات و دوره گذشته است.

عملکرد مثبت طی 12 ماهه منتهی به شهریور 1403

در نامه شرکت بیمه تجارت‌نو به عملکرد مثبت طی 12 ماهه گذشته اشاره و بر افزایش سودآوری ناشی از نوسازی استراتژیک شرکت در 3 ماهه ابتدایی سال 1403 به میزان 121 ریال سود هر سهم تصریح شده است.

افزایش 300 درصدی سرمایه

یکی دیگر از موارد مطروحه در نامه، تصویب افزایش سرمایه 300 درصدی در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 31/05/1403 است که مقدمات خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت تدبیر و فراهم کرده است.

کاهش هزینه های تبلیغات در راستای بهبود

از دیگر مواردی که در نامه می خوانیم کاهش هزینه های تبلیغانی است که در راستای بهبود پرتفوی و افزایش فروش و خروج از شرایط بحرانی دوره پیشین مدیریتی و اصلاح تصویر برند شرکت این دسته از هزینه‌ها (تبلیغاتی) نسبت به دوره گذشته تاکنون بیش از یک سوم کاهش داشته است.

تشریح هزینه های مربوط به  حق الزحمه مشاوران و حضور در جلسات

در همین حال در نامه به مبلغ 129 میلیارد ریال هزینه “حق‌الزحمه مشاوران و حق حضور در جلسات” در سال 1402 و 27 میلیارد ریال در سه ماهه اول سال 1403 اشاره شده که در صورت‌های مالی میان دوره‌ای درج شده است. طبق گفته نامه این ردیف هزینه ها ، « عمدتاً مربوط به هزینه‌های حق عضویت (انجمن‌های تخصصی از جمله سندیکای بیمه‌گران)، حق اشتراک (نرم‌افزارهای تخصصی بیمه‌گری و سامانه‌های اطلاع‌رسانی)، حق‌الوکاله، حق‌الزحمه پزشکان معتمد می‌باشد که به دلیل محدودیت در سرفصل هزینه‌ای به صورت تجمیعی در سرفصل حق‌الزحمه مشاوران و حق حضور در جلسات طبقه‌بندی شده است.»

و در انتهای نامه نیز تاکید شده که مبلغ حق حضور در جلسات هیات مدیره توسط مجمع عمومی سالیانه تصویب شده است و هیات مدیره شرکت تنها مجری مصوبات مجمع عمومی سالانه بوده است.

متن نامه را به صورت PDF از اینجا دانلود کنید.

مهران رضوانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  56