توسعه تولیدات دانش‌بنیان مورد تاکید سران سه قوه است

معاون راهبردی قوه قضاییه:

معاون راهبردی قوه قضاییه با تاکید ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران حقوقی در شرکت‌های دانش بنیان گفت: توسعه تولیدات محصولات دانش بنیان مورد تاکید سران سه قوه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، سید محمد صاحبکار خراسانی رور پنجشنبه در دیدار با فعالان واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در بازدید از پارک علم و فناوری بیان کرد: این واحدها به عنوان یکی از مراکز اصلی و تاثیرگذار در تحقق شعار سال هستند و رفع مشکلات حقوقی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سفرهای استانی سران سه قوه به استان‌ها افزود: نتیجه این سفرها و حضور میدانی سران سه قوه آشنایی با مشکلات کسب و کار، اقتصادی و قضایی است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به برخی از مشکلات باید توسط قوه مجریه انجام شود، خاطرنشان کرد: مشکل و معضلات مربوط به حوزه قضا باید توسط قوه قضائیه حل و فصل شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توسعه تولیدات دانش‌بنیان افزود: نیروهای جوان و با دانش و انگیزه زیاد در این حوزه ها مشغول به کار هستند و از این حیث حمایت از تولید یکی از برنامه‌های مهم در مجموعه قضایی است و امسال با تلاش سه قوه تولیدات دانش بنیان توسعه خواهد یافت.

حفظ دارایی‌ها سنگ بنای اقتصاد است

وی عنوان کرد: برخی از مشکلاتی که در این دیدار مطرح شد باید استانی پیگیری شود و برخی دیگر ملی و یا بین استانی است که دستور پیگیری آن صادر می‌شود.

صاحبکار خراسانی با بیان اینکه در ثبت برند و فرآیندها عامل انسانی درگیر است، اضافه کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در این زمینه کمک گرفتیم و تا آخر سال قابلیت ثبت برند و شرکت را تقویت می‌کنیم.

وی محافظت از دارایی های افراد را سنگ بنای اقتصاد عنوان کرد و گفت: باید کار ویژه ای برای مشارکت فکری برای تمام شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار بگیرد و پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی بحث رمز ارز را یک موضوع جدید در کشور و دنیا بیان کرد و اظهار داشت: پول ابزاری است که قدرت حاکمیت در کشورها را تغییر می دهد و استخراج رمز ارز موضوعی جدا از صنعت نیست.

معاون راهبردی قوه قضاییه بیان کرد: در تولید دانش بنیان‌ها باید خدمات توسعه کسب و کار داشت و از شرکت هایی که تولیدات فناورانه در حوزه صادرات دارند حمایت و از ظرفیت‌های موجود این شرکت‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مشاور حقوقی در پارک علم و فناوری سمنان ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان از مشاوران حقوقی استفاده کنند تا قبل از نوشتن قرارداد با مشکلی مواجه نشوند.

وی مهمترین مشکل یک شرکت را مشکل در بحث فروش تولیدات آن دانست و بیان کرد: در مسائل حقوقی باید شرکت‌های دانش بنیان قراردادهای خوبی را منعقد کنند و از مشاوران مشورت بگیرند تا در مسائل حقوقی دچار مشکل اصلی و یا همان مرگ خاموش نشوند.

استان سمنان نخبه خیز است

معاون راهبردی قوه قضاییه، سمنان را یک استان نخبه خیز دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های جوانان نخبه و کارآمد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل‌گری کند و با آسیب‌شناسی مشکلات این شرکت‌ها را در حل مسایل حقوقی و قضایی برطرف کند، افزود: از این رو باید از همه ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از کار دانش‌بنیان‌ها به ویژه مراکز تولیدی دانش بنیان استفاده شود.

دریافت احراز صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان سمنان

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در این دیدار بیان کرد: به سمت طرح‌محوری به جای وام‌محوری باید حرکت کرد که در این راستا پیش پرداخت طرح‌ها گرفته شد و ۶۰ برابر طرح‌ها توسط پارک علم و فناوری دریافت و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شد.

داوود مداح ادامه داد: در شاخص وضعیت مالی، در خشکسالی قرار داریم و این مشکل واحدهای پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را به شدت درگیر کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  30